شنبه 1 اردیبهشت 1403

شاخص کیفیت هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شاخص کیفیت هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک پنجشنبه برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت.

«رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک از ساعت 11 صبح امروز (پنجشنبه) در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: آلاینده اصلی هوای اراک در روز جاری مانند روز گذشته (چهارشنبه)، ذرات معلق با قطر کمتر از 2 و نیم میکرون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بالاترین شاخص آلودگی با عدد 163 مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده است.

میرزایی توصیه کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان داده آلودگی هوا در تشدید شیوع بیماری کرونا اثرگذار است و مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در این روزها تاجای امکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

اراک با جمعیتی بالغ بر یک 680 هزار نفر مرکز استان مرکزی است و این شهر از ابتدای امسال تاکنون، 40 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

*س_برچسب‌ها_س*