پنج‌شنبه 14 تیر 1403

شاه ماهی پرسپولیس به تراکتور پیوست

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
شاه ماهی پرسپولیس به تراکتور پیوست

جدایی بیرانوند از پرسپولیس قطعی شد و این دروازه‌بان احتمالا امروز با تراکتور امضا می‌کند. بالاخره قصه بیرانوند و پرسپولیس به سر رسید و دروازه‌بان ملی پوش سرخ‌ها پس از فسخ قراردادهای پیاپی با باشگاه پرسپولیس برای دریافت مبالغ بیشتر از این تیم جدا خواهد شد.

او که امیدوار بود همچون فصل قبل پس از فسخ قرارداد با موجی از درخواست برای بازگشت مواجه شده و با پشتوانه هواداران باشگاه پرسپولیس قرارداد تازه ای را با سقف قرارداد امضا کند، هرگز فکر نمی‌کرد با چنین هجمه سنگینی از سوی هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس مواجه شود.

علیرضا بیرانوند با وجود پیشنهاد خوبی که از تراکتور داشت باز هم صبر کرد تا شاید از باشگاه تماسی با او گرفته شود، اما خلاف فصل قبل این اتفاق رخ نداد و بیرو پس از سفری چند روزه با ترکیه قرار است به احتمال زیاد امروز با امضای قراردادی یک ساله به باشگاه تراکتور ملحق شود.

در این میان طی چند روز گذشته مذاکراتی نیز بین یکی از نزدیکان او با یکی از مسئولان باشگاه انجام شد که به جایی نرسید تا بیرانوند احتمالا امروز در تهران با سرخپوشان تبریزی قرارداد امضا کند.

گفتنی است باشگاه پرسپولیس نیز طبق مصوبه هیات مدیره به دنبال جذب یک دروازه‌بان است و پرونده بیرانوند را در کمیته تعیین وضعیت پیگیری خواهد کرد. باید دید درنهایت در کمیته وضعیت چه رایی صادر می شود. تمام امیدواری بیرانوند به بند الحاقیه ای است که به قرارداد او اضافه شده. آن هم در شرایطی که این بند الحاقیه فعال نشده و باشگاه پرسپولیس قبل از موعد مقرر بدهی دروازه‌بان خود را پرداخت کرده است.

قلعه‌نویی باید به سراغ آلمان و فرانسه برود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: قرعه‌ای که در مسابقات جام جهانی نصیب تیم ملی شد فوق العاده خوب است و این خودش می‌تواند یک دوره بازی‌های دوستانه تدارکاتی مطلوب برای رسیدن به جام جهانی باشد.

مهدی مناجاتی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره گروه تیم ملی در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی اظهار داشت:

اینکه ما در سید یک مسابقات قرار داشتیم خودش اتفاق خوبی بود. البته قرار گرفتن در گروهی که کره شمالی، قرقیزستان و امارات در آن هستند هم به نوعی خوش اقبالی ما بوده است که باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

البته قطر و ازبکستان هم تیم‌های گردن کلفتی نیستند اما با توجه به درخشش قطر در سال‌های اخیر باید حواسمان باشد که مبادا صدر جدول را از دست بدهیم و صعود مستقیم‌مان به خطر نیافتد.

کارشناس فوتبالی کشورمان اضافه کرد: البته تیم ازبکستان هم تیم خوبی است ولی ما تیم خیلی برتری هستیم و نباید خودمان را دست کم بگیریم. هرچند ما در دو دیدار اخیر مقابل ازبکستان نشان دادیم که نمی‌توانیم آنها را شکست بدهیم که این اصلاً خوب نیست! تیم ایران باید بدون دغدغه بابت این قبیل حریفان از سد آنها عبور کند ولی به طور کلی اگر در این فاصله باقی مانده تا شهریور، ما خودمان را خوب آماده کنیم می‌توانیم از این رقابت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

مناجاتی اضافه کرد: ما باید به بازی‌های پیش رو در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی به چشم دیدارهای دوستانه برای رسیدن به مرحله دوم جام جهانی نگاه کنیم. اگر اینگونه باشد آن وقت می‌توانیم با استفاده از بازیکنان جوان‌تر در ترکیب تیم ملی یک تیم شاداب را به مرحله گروهی جام جهانی بفرستیم

وی افزود: امیدوارم در این حد فاصل امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال بازی‌های تدارکاتی دیگری هم با تیم‌های گردن کلفت اروپایی برای تیم ملی در نظر بگیرند تا بتوانیم بیشتر خودمان را محک بزنیم. سرشاخ شدن با قرقیزستان و کره شمالی نمی‌تواند ما را خیلی آبدیده کند ما باید با تیم‌های گردن کلفتی مثل فرانسه، آلمان، هلند و حتی انگلیس بازی کنیم تا آن وقت عیارمان مشخص شود وگرنه باز هم به جام جهانی می‌رویم و آن وقت زشت است دوباره آنجا شش گل بخوریم و حذف شویم.

شاه ماهی پرسپولیس به تراکتور پیوست 2
شاه ماهی پرسپولیس به تراکتور پیوست 3