دوشنبه 2 مهر 1403

شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سید رضا میرجعفری، چند هفته‌ای بود که حال و هوای شهر تهران و کل کشور متأثر از اخبار و تبلیغات شهری برای یک میهمانی بزرگ بود، هر جا و به هر بهانه‌ای حرف از کیلومتر‌ها میهمانی که قرار است به عشق مولایمان علی (ع) برگزار شود. مثل همیشه ناله دشمن هم شنیده می‌شد که مدام در حال تبلیغات منفی و شمردن پول مردم ایران برای هزینه در چنین جشنی بود تا به...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - سید رضا میرجعفری، چند هفته‌ای بود که حال و هوای شهر تهران و کل کشور متأثر از اخبار و تبلیغات شهری برای یک میهمانی بزرگ بود، هر جا و به هر بهانه‌ای حرف از کیلومتر‌ها میهمانی که قرار است به عشق مولایمان علی (ع) برگزار شود. مثل همیشه ناله دشمن هم شنیده می‌شد که مدام در حال تبلیغات منفی و شمردن پول مردم ایران برای هزینه در چنین جشنی بود تا به روز جمعه 16 تیر ماه می‌رسیم.

مقدمات یک خاطره سازی بزرگ 

حوالی ساعت 16 بود که تصمیم گرفتم بدون ماشین و با وچند هفته‌ای بود که حال و هوای شهر تهران و کل کشور متأثر از اخبار و تبلیغات شهری برای یک میهمانی بزرگ بود، هر جا و به هر بهانه‌ای حرف از کیلومتر‌ها میهمانی که قرار است به عشق مولایمان علی (ع) برگزار شود. مثل همیشه ناله دشمن هم شنیده می‌شد که مدام در حال تبلیغات منفی و شمردن پول مردم ایران برای هزینه در چنین جشنی بود تا به روز جمعه 16 تیر ماه می‌رسیم. مقدمات یک خاطره سازی بزرگ  حوالی ساعت 16 بود که تصمیم گرفتم بدون ماشین و با وسیله عمومی به قلب محل برگزاری مهمونی ده کیلومتری بروم سوار متروی اکباتان شدم و از همانجا با جمعیت زیادی رو به رو شدم که در حال عزیمت به محل برگزاری جشن بودند در بلندگو‌های مترو رایگاه بودن هزینه استفاده از قطار شهری تا پایان جشن بزرگ غدیر را خبر دادند، ولی بسیاری از مردم طبق عادت همیشگی بلیط و کارت متروی خود را آماده کرده بودند. از متروی میدان انقلاب اسلامی که بالا آمدم صدای متنوعی از جشن و شادی شنیده می‌شد همه چیز آماده برای جشنی بزرگ و مردمی به نظر می‌رسید همه در کنار هم برای یک خاطره سازی بزرگ آنطور که از قبل مشخص شده بود 1300 موکب مردمی آماده برای پذیرایی بودند و کاملا به چشم می‌آمد. سیله عمومی به قلب محل برگزاری مهمونی ده کیلومتری بروم سوار متروی اکباتان شدم و از همانجا با جمعیت زیادی رو به رو شدم که در حال عزیمت به محل برگزاری جشن بودند در بلندگوهای مترو رایگاه بودن هزینه استفاده از قطار شهری تا پایان جشن بزرگ غدیر را خبر دادند ولی بسیاری از مردم طبق عادت همیشگی بلیط و کارت متروی خود را آماده کرده بودند.

از متروی میدان انقلاب اسلامی که بالا آمدم صدای متنوعی از جشن و شادی شنیده می‌شد همه چیز آماده برای جشنی بزرگ و مردمی به نظر می رسید همه در کنار هم برای یک خاطره سازی بزرگ آنطور که از قبل مشخص شده بود 1300 موکب مردمی آماده برای پذیرایی بودند و کاملا به چشم می آمد. از مردم برای مردم به عشق مولا

خود مردم هم هرچه از شکلات و نذری داشتند آورده بودند وسط و تقریبا هر قدمی که بر می داشتیم فردی بود که پذیرایی کند این نوید یک جشن بزرگ مردمی با حضور همه مردم را می دهد که وقتی با آنها هم‌صحبت می‌شدم از اولین چیزی که دم می‌زنند وحدت مردم ایران و جهان اسلام به عشق امیرالمؤمنین (ع) است.

نسلی که قرار است با عشق به ولایت بزرگ شون

توجه ویژه به کودکان و برای خوشگذرانی نسلی که قرار است با عشق به ولایت بزرگ شوند قابل توجه ترین نکته ماجرا بود از سرودها تا هزاران وسیله بازی برای آنها به خصوص در ایستگاه‌های بی آر تی مهم ترین اقدامات بود اما تقریبا برنامه برای کودکان چشم گیر ترین جای جشن بزرگ مردمی مهمونی ده کیلومتری تهران بود.

همینطور که در حال گزارش گیری و مصاحبه مردمی برای مهمونی ده کیلومتری تهران بودم اخبار حکایت از همین جشن در بسیاری از شهرهای ایران می داد و تصاویر گزارشی از سایر شهرها به دستمان می‌رسد.

شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم 2
شب روشن ایران به عشق ولایت + فیلم 3