پنج‌شنبه 3 آبان 1403

شرایط نامساعد جوی عامل سقوط دکل برق در اتوبان قزوین_تهران بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شرایط نامساعد جوی عامل سقوط دکل برق در اتوبان قزوین_تهران بود

فتوحی گفت: جابجایی دکل برق هم با همکاری نیروهای برق منطقه‌ای زنجان و شرکت توزیع نیروی استان البرز در حال پیگیری است و هیچ گونه قطعی برق نداریم و امیدواریم که کمتر از 24 ساعت جابجایی دکل نیر انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، ساعت 11 و 20 دقیقه صبح دیروز بدلیل سقوط یکی از دکل‌های 63 کیلو ولتی در لاین شمالی اتوبان تهران - قزوین (محدوده آبیک)، دو ورودی 63 کیلو ولت پست آبیک قطع شد.

حامد فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره سقوط دکل برق در آزادراه قزوین - کرج که در حوالی شهرستان آبیک صورت گرفته بود، اظهار کرد: حوالی ظهر گزارشی از واژگونی دکل برق در لاین شمالی آزاد راه قزوین کرج به ما رسید که بلافاصله نیروهای واکنش سریع، تیم مدیریت بحران استان و شهرستان مستقر شدند. وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حادثه در اثر وزش شدید باد اتفاق افتاده که خوشبختانه بلافاصله نیروهای راهداری مستقر و در همان دقایق اولیه آزاد راه، باز‌گشایی و مسیر روان‌سازی شد. فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: این حادثه منجر به خاموشی بخشی از برق شهر آبیک خاموش شده بود که کمتر از یک ساعت بعد برق شهرستان متصل شد.

فتوحی ابراز کرد: جابجایی دکل برق هم با همکاری نیروهای برق منطقه‌ای زنجان و شرکت توزیع نیروی استان البرز در حال پیگیری است و هیچ گونه قطعی برق نداریم و امیدواریم که کمتر از 24 ساعت جابجایی دکل نیر انجام شود.

حضور به موقع عوامل اجرایی و ماموران اداره برق در محل حادثه  عزیز عباسی مدیرروابط عمومی شرکت برق استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به علت حادثه اظهار کرد: این دکل به علت شرایط جوی نامساعد و بارندگی، سقوط کرده و موجب مسدود شدن مسیر شده بود. وی افزود: شرکت برق منطقه‌ای زنجان بلافاصله این حادثه را اطلاع داد و در همان دقایق ابتدایی با ورود ماموران اداره برق دکل برق از مسیر آزادراه خارج و تردد جریان گرفت. مدیر روابط عمومی اداره برق استان قزوین گفت: در پی این حادثه بخشی از برق شهرستان آبیک قطع شد که با ورود به موقع ماموران اداره برق قزوین در همان یک ساعت ابتدایی دو سوم از برق مشترکین این شهرستان وصل شد. عباسی بیان کرد: مشکل قطعی برق مابقی مشترکین هم تا ساعت 14 حل شد. وی در پایان گفت: اگر شهروندان همچنان در اتصال برق خود دچار مشکل هستند می‌توانند با شماره تماس 121 تماس بگیرند و هر گونه درخواست و شکایت خود را بیان کنند. انتهای پیام /