پنج‌شنبه 12 مهر 1403

شرایط پذیریش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد + لینک ثبت نام

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
شرایط پذیریش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد + لینک ثبت نام

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان (+ شرایط پذیرش) در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان (+ شرایط پذیرش) را در این مطلب شرح داده ایم تا دانش آموزانی که در رویای معلمی و ورود به دانشگاه فرهنگیان به سر می برند به آرزویشان نزدیکتر شوند؛ در ادامه سایت ضمن خدمت فرهنگیان را از طریق ورود به سامانه ضمن خدمت ltms.medu.ir شرح داده ایم، یادآور می شویم که دانش‌آموزان...

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان (+ شرایط پذیرش) را در این مطلب شرح داده ایم تا دانش آموزانی که در رویای معلمی و ورود به دانشگاه فرهنگیان به سر می برند به آرزویشان نزدیکتر شوند؛ در ادامه سایت ضمن خدمت فرهنگیان را از طریق ورود به سامانه ضمن خدمت ltms.medu.ir شرح داده ایم، یادآور می شویم که دانش‌آموزان نخبه و ممتاز در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی که در سطح ملی و بین المللی فعال هستند، می توانند تحت عنوان پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند.

این دسته از داوطلبان علاوه بر پذیرش با آزمون کنکور سراسری می توانند در رشته مرتبط با حوزه فعالیتی خود در دانشگاه تربیت معلم ادامه تحصیل دهند. 10 درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به این دسته از داوطلبان اختصاص می یابد. دانش آموزانی که علاقه مند به رشته معلمی هستند، نمی دانند که از چه طریقی می توانند به هدف خود برسند.

این دسته از دانش آموزان می توانند در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کرده و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان، در مصاحبه شرکت کرده و با تایید هسته گزینش آموزش و پرورش به عنوان دانشجو معلم شناخته شوند. اما راه دیگری که برای اولین بار در ایران گشوده است، تحت عنوان پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان شناخته می شود. با توجه به این که پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار است که در کشور ایران اتفاق می افتد، بسیاری از داوطلبانی که شرایط لازم برای شرکت در این پذیرش را دارند، فرصت را از دست می دهند و چه بسا که یک سال دیر تر به نتیجه مورد نظر خود می رسند. در ادامه این مقاله به شرایط، زمان و نحوه ثبت نام پذیرش بدون کنکور به همراه لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه تربیت معلم ارائه شده است.

شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که علاقه مند به رشته های معلمی هستند، می بایست در دانشگاه های فرهنگیان یا تربیت معلم سابق ادامه تحصیل دهند. در سال های گذشته به این صورت بود که این دسته از داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان لازم بود که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند و تا این زمان در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پذیرش بدون کنکور را نداشته ایم. در ادامه شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان ارائه داده ایم:

شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که علاقه مند به رشته های معلمی هستند، می بایست در دانشگاه های فرهنگیان یا تربیت معلم سابق ادامه تحصیل دهند. در سال های گذشته به این صورت بود که این دسته از داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان لازم بود که در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند و تا این زمان در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پذیرش بدون کنکور را نداشته ایم. در ادامه شرایط پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان ارائه داده ایم:

برگزیدگان جشنواره ها و رویداد های رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره های فنی - مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهشسراهای دانش آموزی و...) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تایید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول

حافظان کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی

اعضای مجامع ملی تشکل های دانش آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه یافتگان به مرحله کشوری)

دارندگان رتبه زیر 1000 کشوری در کنکور (با ضریب تاثیر متفاوت)

اما براساس اعلام سرپرست جدید این دانشگاه، مسیر جدیدی برای دانش آموزان ممتاز در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی تعریف خواهد شد که به صورت بدون کنکور و پذیرش براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. لازم به ذکر است که شرایط عمومی این پذیرش در واقع همان شرایط عمومی در آزمون دانشگاه فرهنگیان است و تفاوتی ندارد.

دانش آموزان علاقه مند به رشته های معلمی و دبیری می توانند علاوه بر پذیرش با آزمون از طریق کنکور فرهنگیان، با شرکت در آزمون و مسابقات کشوری در حوزه مورد نظر خود در سطوح مختلف ملی و بین المللی بتوانند خود را به عنوان دانش اموز نخبه و استعداد درخشان تعریف کرده در نتیجه راه ورود به دانشگاه فرهنگیان به صورت بدون آزمون را طی کنند.

زمان و نحوه ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان

شناسایی استعداد های برتر از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد و دانش آموزان و طلاب واجد شرایط ذیل با شرکت در فراخوان می توانند امتیازاتی را طبق دستور العمل های مربوطه کسب کرده و بدون کنکور و صرفا با فرآیند ارزیابی تکمیلی و شرکت در مصاحبه و گزینش در هیات جذب و گزینش جذب دانشگاه فرهنگیان شوند.

این دسته از دانش آموزان و طلاب بدون شرکت در کنکور با ثبت نام از طریق انتشار آگهی عمومی و به صرف احراز صلاحیت و شایستگی معلمی آنها در فرآیند مصاحبه، گزینش و ارزیابی تکمیلی در هیات جذب و گزینش دانشجو دانشگاه فرهنگیان شده و بعدها معلم می شوند.

پذیرش نهایی متقاضیان با لحاظ کردن نسبت 60 درصد نمره کسب شده به عنوان شایستگی تخصصی و 40 درصد نمره به عنوان شایستگی عمومی و اختصاصی در ارزیابی تکمیلی و پس از تایید گزینش بر مبنای بالاترین امتیازهای کسب شده، انجام شده و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

توصیه می کنیم داوطلبان تنها به ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق این مسیر اکتفا نکنند و مسیر ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان را که در سال جاری از این طریق پذیرش دارد و اطلاعات جزئی تر و تجربه بیشتری در این زمینه وجود دارد را مدنظر داشته باشند. چراکه شرایط فرهنگیان از طریق کنکور راحت تر از استعداد درخشان شدن است.

پذیرش بدون کنکور تیم ملی والیبال دانش آموزی دانشگاه فرهنگیان

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، متقاضیان زیادی دارد که هرساله برای پذیرش به رقابت با یکدیگر می پردازند. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان، امکان ثبت نام افراد بیشتری را برای پذیرش در این دانشگاه فراهم کرده است. آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط باشند، می توانند علاوه بر شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان، برای پذیرش بدون کنکور این دانشگاه نیز اقدام کنند.

یک دسته از داوطلبان که مجاز به شرکت در پذیرش بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان می باشند، اعضای تیم ملی والیبال دانش آموزی هستند. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، پذیرش بدون کنکور تیم ملی والیبال دانش آموزی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 فراهم شده است و اعضای این تیم، می توانند جهت ثبت نام در پذیرش بدون کنکور دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند.

باتوجه به گفته های معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، و تمرکز آموزش و پرورش بر سلامت دانش آموزان در مدارس، جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود. بنابراین دانش‌آموزان قهرمان رشته های ورزشی، استعداد‌های برتر هنری، علمی، ورزشی و تربیتی با داشتن صلاحیت‌های علمی، می توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شده و به‌عنوان معلم تربیت بدنی جذب شوند.

لیست رشته های بدون کنکور فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان هر ساله در رشته های مختلف اقدام به پذیرش دانشجو معلم می کند. لیست رشته ها عبارتند از: آموزش علوم تجربی، آموزش راهنمایی و مشاوره، آموزش علوم اجتماعی، آموزش زیست‌شناسی، آموزش شیمی، آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش جغرافیا، آموزش اقتصاد، آموزش تاریخ، آموزش تربیت بدنی، آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، آموزش عربی، آموزش ارتباط تصویری، آموزش هنر امور تربیتی.

داوطلبان در نظر داشته باشند که محدودیتی برای انتخاب رشته های مورد تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد اما بدیهی است که دانش آموز زمانی می تواند وارد رشته ای در دانشگاه تربیت معلم شود که مدارک استعداد درخشانی ایشان با آن رشته تجانس داشته باشد. بدین معنی که دانش آموزی که مدال المپیاد کشوری در رشته شیمی را دارد، می تواند بدون کنکور در رشته آموزش شیمی پذیرش شود نه در رشته های غیر مرتبط.

سایت ضمن خدمت فرهنگیان

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ارتقا سطح علمی و کیفیت آموزش آموزگاران توسط وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است. هدف این سامانه افزایش دانش معلمان، مدیران و معاونان در حین خدمت است تا با آموزش‌های جدید و به روز به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند.

کارکنان باید به سایت ضمن خدمت فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir مراجعه کنند. در این قسمت تعدادی از ابزارهای مختلف قابل مشاهده است که هرکدام برای ارائه یک خدمت به کارکنان اداری و آموزشی طراحی شده است.

آموزگاران برای شروع باید ابزار ثبت نام متقاضیان مدرس را انتخاب و پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز حساب کاربری خود را ایجاد نمایند. در پایان ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار آن ها قرار می‌گیرد. در این مرحله باید به صفحه اصلی برگشته و گزینه فراگیران را انتخاب کنند. پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز می‌توانند به آموزش‌ها دسترسی یابند.

ورود به سامانه ضمن خدمت ltms.medu.ir

برای ورود به سیستم پورتال ضمن خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت

منبع: اندیشه معاصر --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

شرایط پذیریش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد + لینک ثبت نام 2