دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

شرکت‌های حمل و نقل کشور‌های همسایه از پلتفرم ایران‌ساخت استفاده کردند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شرکت‌های حمل و نقل کشور‌های همسایه از پلتفرم ایران‌ساخت استفاده کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک شرکت دانش‌بنیان، از طریق توسعه پلتفرم آنلاین خدمات حمل و نقل بین‌المللی، زمینه ارائه خدمات فناورانه دانش‌بنیان در این حوزه را به کشور‌های همسایه فراهم کرد. توسعه و مدرن‌سازی سیستم حمل و نقل بین‌المللی متناسب با پیشرفت‌های فناوری یکی از نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود و در همین راستا نیاز است که سامانه‌های حمل و نقل و ارسال کالا متناسب...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک شرکت دانش‌بنیان، از طریق توسعه پلتفرم آنلاین خدمات حمل و نقل بین‌المللی، زمینه ارائه خدمات فناورانه دانش‌بنیان در این حوزه را به کشور‌های همسایه فراهم کرد.

توسعه و مدرن‌سازی سیستم حمل و نقل بین‌المللی متناسب با پیشرفت‌های فناوری یکی از نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود و در همین راستا نیاز است که سامانه‌های حمل و نقل و ارسال کالا متناسب با تحولات سریع فناورانه و نوآورانه منطبق شوند تا تولیدات ایران‌ساخت که از گردونه رقابت فشرده صادرات کالا، عقب نمانند. هوشمندی در انتقال در این راستا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور توانسته است با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، زیرساخت «توتال» را به یک سامانه پویا و روبه گسترش تبدیل کند و با استقبال صاحبان شرکت‌های حمل و نقل و صادرات کالا ربه رو شود. پلتفرم هوشمند حمل و نقل بین‌المللی بار این مجموعه دانش‌بنیان به نام اختصاری توتال «اپلیکیشن» به یک پلتفرم ارتقاء یافته است، طیف متنوعی از خدمات برخط و آفلاین به متقاضیان صادرات کالا‌ها و خدمات عرضه می‌کند. در این سامانه تمامی چرخه فرآیندی آماده سازی تا ارسال، در کنترل مشتری قرار دارد. کمک به شرکت‌های ارسال کالا در این سامانه، شرکت‌های حمل و نقل از طریق کد رهگیری و پلتفرم، امکان رهگیری لحظه به لحظه محموله خود را دارند و می‌دانند که بار دقیقاً در چه مرحله‌ای از انتقال و ترخیص و تحویل است. یکی دیگر از نیازمندی‌های شرکت‌های حمل و نقل این است که گزارشات دقیق مالی و اسنادی مرتبط با حمل کالا را در لحظه دریافت کنند، این سامانه امکان دریافت آنی این گزارشات را نیز فراهم می‌آورد. مشتریان نیز می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم، از مراحل انتقال و دیگر مسائل مرتبط با بار خود مطلع شوند. این پلتفرم همچنین طیف وسیعی از دیگر خدمات را نیز به شرکت‌ها ارائه می‌کنند. به گفته‌ای مدیران شرکت دانش‌بنیان متولی این پلتفرم، مشتریان می‌توانند برای استفاده از آن، هم لایسنس دریافت کنند و هم آنکه از مدل اجاره پلتفرم استفاده کنند. با افتتاح دفتر این شرکت دانش‌بنیان در ترکیه، زمینه برای آموزش شرکت‌های حمل و نقل همسایه جهت کار با این سامانه فراهم شد. در حال حاضر به غیر از ترکیه، افغانستان و روسیه نیز در حال اتصال به خدمات این پلتفرم دانش‌بنیان هستند. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری از طریق حمایت از شرکت‌های خدمات‌دهی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، تلاش کرده است تا حجم کمی و کیفی خدمات‌دهی فناورانه را افزایش دهد.