چهارشنبه 11 مهر 1403

شعب ویژه امور ورشکستگی در صدور احکام دقیق موثر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شعب ویژه امور ورشکستگی در صدور احکام دقیق موثر است

زنجان - ایرنا - مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، با اشاره به نقش مهم ایجاد شعب ویژه اداره تصفیه و امور ورشکستگی در محاکم و تجدید نظر، گفت: این شعب برای بهبود فرایند رسیدگی و صدور احکام دقیق بسیار موثر است.

سید محمدعلی نوایی روز چهارشنبه، در حاشیه مراسم افتتاح اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان زنجان، با تاکید بر اینکه، محاکم در رسیدگی به پروندها با موضوع ورشکستگی عنایت و توجه مضاعف داشته باشند، افزود: با این کار، از ورود حجم قابل توجهی از پرونده ها به اداره تصفیه و امور ورشکستگی، جلوگیری خواهد شد.

وی بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان این اداره و نیز قضات و کارکنان محاکم، تأکید کرد و گفت: آشنایی با قوانین و مقررات، تسلط بر امور و استفاده از نیروهای متخصص، برای ارائه خدمات دقیق و سریع مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، با بیان اینکه از این پس، مسئولیت اعلام ورشکستگی و یا ادامه فعالیت شرکت ها و واحدهای تولیدی، با اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان است، تصریح کرد: اداره تصفیه اعلام می کند که شرکت ها دچار ورشکستگی شده اند، یا باید به فعالیت خود ادامه دهند.

نوایی با بیان اینکه البته صلاحیت اداره تصفیه، صرفا موضوع ورشکستگی شرکتها نیست، اظهار داشت: موضوع انحلال شرکت ها هم، در صلاحیت این اداره است که این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قانون تصفیه به سال 1318 برمی گردد، گفت: امروز در 5 کلانشهر، اداره تصفیه و امور ورشکستگی فعال است و امیدواریم شاهد راه‌اندازی آن در سایر استانها هم باشیم.

20 پرونده با موضوع اعلام ورشکستگی در استان تشکیل شده است

محمد تقی فتحی رییس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان زنجان هم در ادامه، با اشاره به اینکه، در حال حاضر 20 پرونده با موضوع اعلام ورشکستگی در استان تشکیل شده است، گفت: اداره تصفیه و امور ورشکستگی استان، با جدیت و بصورت دقیق به این پرونده ها رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در مقایسه با سایر استانها، که اغلب استان های صنعتی و دارای واحد های تولیدی بزرگ و قابل توجهی هستند، استان صنعتی نیست، افزود: خوشبختانه در استان پرونده مهم و سنگین با موضوع ورشکستگی نداریم.

به گفته فتحی، دوره آموزشی با موضوع تصفیه و امور ورشکستگی برای کارکنان اداره تصفیه و امور ورشکستگی زنجان، با حضور کارشناسان امر از مرکز به مدت 2 روز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها