سه‌شنبه 17 مهر 1403

شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان زنجان به 130مورد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان زنجان به 130مورد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با صدرو پروانه بهره‌برداری به هشت اقامتگاه بوم‌گردی جدید در سه ماهه نخست امسال، شمار این مراکز در استان به 130 اقامتگاه افزایش یافت.

امیر ارجمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صدور مجوز اقامتگاه‌های جدید بوم‌گردی اغلب در روستاهای هدف گردشگری صادر شده است، افزود: پنج مورد این اقامتگاه‌های بومگردی در شهرستان خدابنده، یک مورد در شهرستان ماهنشان و 2 مورد در شهرستان زنجان تاسیس شده اند.

وی ادامه داد: همچنین طی سه ماهه امسال 11 مورد تمدید مجوز اقامتگاه‌های بومگردی در استان انجام شده هفت مورد آن در شهرستان ابهر، 2 مورد در شهرستان ایجرود و 2 مورد در شهرستان خدابنده بوده است.

گفتنی است راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: باتقویت ظرفیت‌های بوم‌گردی در روستاها و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستاها شد.

وی افزود: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود در استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشتاز هستند.

*س_برچسب‌ها_س*