جمعه 13 مهر 1403

شناسایی قاتل 2 محیط بان شهید زنجانی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
شناسایی قاتل 2 محیط بان شهید زنجانی

سرهنگ رحمتی گفت: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات خاص به عمل آمده، قاتل 2 محیط بان شهید زنجانی، شناسایی و به مرجع قضایی استان معرفی شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: در رابطه با به شهادت رساندن 2 محیط بان این استان، 2 شکارچی از سوی پلیس آگاهی زنجان به عنوان متهم دستگیر شده بودند، اما در بازجویی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده و روشن شدن زوایای پنهان قضیه، مشخص شد که یکی از این شکارچیان هیچ نقشی در وقوع این حادثه تلخ نداشته است.

*س_بیشتر بخوانید:_س* *س_شکارچیانی که محیط‌بان را هم شکار می‌کنند! + عکس_س*

او با بیان اینکه پلیس در کشف حقایق از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست، اظهار داشت: با توجه به عمل مجرمانه صورت گرفته از سوی قاتل، نامبرده به زودی قصاص شده و به سزای کار ناشایست خود خواهد رسید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز گفت: قاتل اصلی در ادامه بازجویی‌های عوامل پلیس آگاهی زنجان به صراحت به جرم خود اقرار کرده و گفته است که این 2 محیط بان زنجانی را خود به تنهایی به شهادت رسانده و شریک جرم نداشته است.

اسماعیل قلی زاده، افزود: قاتل که شکارچی دیگری را در جنایت ارتکابی خود به عنوان شریک جرم معرفی کرده بود بالاخره قتل این 2 محیط بان را گردن گرفت که پرونده نامبرده از دادسرا به دادگاه رفته است و اکنون در یک قدمی قصاص قرار دارد.

شهید مهدی مجلل و میکائیل هاشمی، 16 فروردین ماه امسال حین عملیات تعقیب و گریز شکارچی خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال 86 جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز 110 هزار و 532 هکتار است بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.

حادثه آنقدر دردناک، جانسوز، دلخراش و سنگین بود که خبر آن بلافاصله در سطح استان و کشور پیچید و این واقعه تلخ و ناگوار نه تنها مورد نکوهش افراد و گروه‌ها قرار گرفت بلکه اقشار مختلف مردم دست به دعا شدند تا هرچه سریعتر قاتلان این شهدای مدافع محیط زیست و حیات وحش دستگیر و در کمترین زمان ممکن به سزای عمل ننگین و ناجوانمردانه خود برسند.

18 فروردین ماه پیکر مطهر این 2 شهید که در راه حفاظت از محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی کشور در این استان، آسمانی شدند در میان حزن و اندوه و با چشمان اشک آلود اعضای خانواده، همکاران و دیگر اقشار مختلف مردم، تشییع شد و در خاک بهشت زهرا (س) شهر زنجان، آرام گرفتند.

شهید هاشمی متولد 1358 و با بیش از 20 سال سابقه خدمت و شهید مجلل نیز متولد 1366 و افزون بر هفت سال خدمت، متاسفانه 16 فروردین ماه در حین تعقیب و گریز شکارچیان غیرمجاز بر اثر درگیری و شلیک گلوله از سوی این متخلفین، آسمانی شدند.

شهید مجلل مجرد و شهید هاشمی دارای همسر و یک فرزند پسر هفت ساله و همسرش نیز باردار است که متاسفانه این شهید گرانقدر نتوانست تولد فرزند دوم خود را ببیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران