چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

شهرداران شمیرانات با ظرفیت گردشگری درآمد پایدار ایجاد کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرداران شمیرانات با ظرفیت گردشگری درآمد پایدار ایجاد کنند

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه شمیرانات قطب گردشگری استان به شمار می‌رود، تاکید کرد: وجود مناطق گردشگری و تفرجگاهی فراوان در این شهرستان یک فرصت است که شهرداران بایستی از آن در ایجاد درآمد پایدار استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان شمیرانات، عبدالرضا چراغعلی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی لواسانات و رودبار قصران بیان داشت: شهرداران توجه داشته باشند، اولویت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و پس از آن می‌توانند طرح‌های جدید را کلید بزنند. وی خاطرنشان کرد: مدیران شهری با انسجام و همدلی شوراهای اسلامی می‌توانند بسیاری از پروژه های عمرانی را تکمیل کرده و عامل اصلی توسعه شهر باشند. فرماندار شمیرانات نیز با اشاره به جاده رانشی جنگل (دسترسی مسیر لواسان بزرگ به لواسان کوچک) گفت: تعامل بین بخشی در شهرستان به خوبی قابل مشاهده است و شمیرانات برای سال آینده توانمندی تامین کامل اعتبار بهسازی این جاده را در راستای رضایتمندی مردم دارد. رئیس شورای شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص ماحصل حضور چراغعلی در منطقه اظهار داشت: طی بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد، عملیات راهداری جاده جنگل برای بهره‌برداری عموم ادامه یابد و سوله مدیریت بحران نیز در لواسان کوچک و لواسان بزرگ احداث شود. سید کمال‌الدین محمدیان با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای صیانت از آب شرب تهران (سد لتیان) که محدودیت‌هایی را برای اهالی شمرانات ایجاد کرده است، افزود: نمایندگان سازمان آب نیز در این بازدید حضور داشته و اعلام کردند با تامین اعتبار مورد نیاز با فوریت نسبت به انجام تعهدات مذکور در این مصوبه اقدام خواهند کرد. به گفته وی، مقرر شده است شورای اسلامی شهر لواسان پس از در اختیار گرفتن جنگل لتیان، نسبت به بازسازی و بوم‌گردی آن اقدام کند.

روابط عمومی شهرداری اوشان، فشم، میگون نیز در خصوص بازدید مسئولان استانی از این منطقه گفت: چراغعلی امر اطلاع‌رسانی را ضروری دانست و از شهرداران خواست اقدامات خود را به مردم بازگو کنند تا در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها و عملکرد مدیران شهری باشند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لایروبی رودخانه جاجرود تصریح کرد: با توجه به حوادثی که برای کشور، استان تهران و این منطقه به شکل خاص محتمل هست، توجه به لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که وجود دارد جزو اولویت‌ها است. وی افزود: با تمام مشکلات مالی که شهردای‌های تابع با آن مواجه هستند، موضوع لایروبی ضروری بوده و باید ادامه داشته باشد؛ از ظرفیت و امکانات استانی نیز برای تسریع این کار استفاده می‌کنیم... به گزارش ایرنا، بازدید از سد لتیان، آرامستان تپه سرخه لواسان، جاده جنگل (دسترسی لواسان بزرگ به لواسان کوچک)، پل میگون و پروژه چند منظوره آویشن در شمشک دربندسر از برنامه‌های امروز چراغعلی، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و جمعی از مسئولان دیگر استانی و محلی بود. لواسانات و رودبار قصران، دو بخش شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*
شهرداران شمیرانات با ظرفیت گردشگری درآمد پایدار ایجاد کنند 2