چهارشنبه 2 خرداد 1403

شهرداری تمهیداتی برای پخش زنده برنامه جام جهانی تدارک ببیند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شهرداری تمهیداتی برای پخش زنده برنامه جام جهانی تدارک ببیند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران تذکراتی را ارائه کردند. حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اشاره به مسابقات جام جهانی 2022 در قطر گفت: شهرداری تهران به لحاظ حساسیتی که امروز در جامعه وجود دارد و هیجاناتی که در جهان وجود دارد، تمهیداتی را برای پخش زنده تلویزیونی...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران تذکراتی را ارائه کردند. حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اشاره به مسابقات جام جهانی 2022 در قطر گفت: شهرداری تهران به لحاظ حساسیتی که امروز در جامعه وجود دارد و هیجاناتی که در جهان وجود دارد، تمهیداتی را برای پخش زنده تلویزیونی در سطح شهر از جمله بوستان‌ها، سینما‌ها و مراکز تجمع مردم به کار ببندد. وی با اشاره به تشکیل کارگروه جام جهانی در شهرداری تهران اظهار داشت: این کارگروه برای تولید محتوا تشکیل شده و بهتر است که گزارشی از فعالیت این کارگروه در شورای شهر ارائه شود.

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه پنج پایتخت

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم بار‌ها نسبت به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز تذکر دادند؛ موضوعی که اگر رخ دهد می‌تواند برای نسل آینده در شهر تهران مشکل‌ساز شود. وی افزود: در همین زمینه گزارش شده که در منطقه پنج شهر تهران در مورد اراضی مراد آباد که اراضی ملی است و در حریم واقع هستند؛ با توجه به غفلت در گذشته 2 میلیون و 160 هزار متر مربع به صورت رسمی به مردم واگذار شده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این مدت عده‌ای سودجو به شهروندان در همین اراضی وعده ساخت و ساز دادند و بار‌ها بر سر همین موضوع درگیری رخ داده است. وی ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه شورای تامین و کمک دادستان تهران و همراهی نیروی انتظامی روز پنجشنبه با 600 نفر شامل 200 نفر از نیروی انتظامی و 400 نفر نیروی اجرایی اقدام به تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز کردند. نادعلی تاکید کرد: شهرداران مناطق بدانند که شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم از هر گونه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز حمایت می‌کند و نباید ساخت و ساز غیر مجاز در تهران رخ دهد.

شهرداری محلی برای تجمعات مشخص کند

سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه طبق قانون اساسی راهپیمایی بدون حمل سلاح آزاد است گفت: دولت باید محل‌هایی را برای تجمعات ایجاد کند. وی افزود: طرحی در دوره قبلی برای الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان برگزاری تجمعات تدوین شد، اما این طرح رد شد. نجفی گفت: باید محلی در شرایط کنونی برای تجمعات ایجاد شود؛ باید صدای مردم را شنید و شهرداری باید محلی را در فضایی بدون اغتشاش و با همه شاخص‌های لازم برای تجمعات به شورای شهر ارائه دهد.

ضرورت پایش تهران

نرجس سلیمانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان تذکر خود افزود: شهر علاوه بر نیاز به توسعه ساخت و ساز به پایش نیاز دارد. سلیمانی با اشاره به برخی زیرساخت‌ها مانند پل صدر، گفت: در این قسمت آثار خوردگی سیلاب دیده می‌شود و بر همین اساس باید آب‌های سطحی آن منطقه مورد بررسی قرار گیرد. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نبود زیرساخت غذا دادن به حیوانات و پرندگان نیز اظهارداشت: این امر در دین و فرهنگ مورد پذیرش است، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب غذا دادن در هر منطقه‌ای منجر به جمع آوری حیوانات موذی مانند موش می‌شود. وی از مردم خواست که غذا‌ها را کنار سطل زباله قرار ندهند و از شهرداری تهران نیز خواست تا نسبت به تفکیک زباله اقدام کند. ادامه دارد...