پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شهرستان نیر از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرستان نیر از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری نیر گفت: وضعیت این شهرستان بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا از نظر شیوع ویروس کرونا از نارنجی به زرد تغییر یافت.

به گزارش ایرنا، شجاع اقبالی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: تلاش اعضای قرارگاه فرماندهی مقابله با ویروس کرونا و همکاری مردم و اصناف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عوامل تغییر وضعیت می‌باشد.

وی گفت: در صورت کوتاهی آحاد جامعه و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دوباره شهرستان نیر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود.

فرماندار نیر با قدردانی از همکاری مردم بویژه اصناف در مدت زمان تعطیلی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بر لزوم رعایت مداوم شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

او اظهارداشت: سپاه و بسیج مردمی با تمام توان در کنار دیگر دستگاه‌ها همچون شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت، جمعیت هلال احمر و دیگر مجموعه‌ها پای کار است و گروه‌های تعیین شده آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند.

فرماندار نیر بر ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه تاکید کرد و افزود: با تشکیل کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی (مراقبتی، حمایتی و نظارتی)، به سرعت فعالیت‌های محله‌محور و خانواده محور فعالیت کنند.

اقبالی ادامه داد: در این طرح تمام تلاش کاهش زنجیره بیماری است و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد و انتظار داریم شهروندان نیر مثل همیشه همراهی و تعامل خود را برای اجرای این طرح داشته باشند.

اقبالی به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون 85 درصد جمعیت شهرستان نیر غربالگری و با مشارکت بسیجیان در قالب 86 تیم 29 نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شدند.

او تشریح کرد: چهار هزار و 493 خانوار با 15 هزار و 182 نفر در این طرح در 103 محله این شهرستان غربالگری شدند.

سرپرست فرمانداری نیر گفت: از زمان اجرای این طرح از 85 واحد صنفی توسط گشت تلفیقی بازدید و 11 واحد صنفی به تغزیرات حکومتی معرفی شدند که تخلف سه واحد صنفی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌باشد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*