یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شهریاری و مالکی نماینده زاهدان در مجلس دوازدهم شدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
شهریاری و مالکی نماینده زاهدان در مجلس دوازدهم شدند

اقتصادنیوز: حسینعلی شهریاری و فداحسین مالکی با شمارش آراء حوزه انتخابیه زاهدان در مجلس ماندند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسینعلی شهریاری و فدا حسین مالکی نمایندگان فعلی مجلس یازدهم شورای اسلامی با کسب بیشترین درصد آرای ماخوذه دوباره به عنوان منتخبان مردم زاهدان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای لازم را برای حضور در بهارستان کسب کردند.

حسینعلی شهریاری در 6 دوره متوالی حضورش در ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست بیشترین رأی را کسب و این بار هم با اعتماد مردم زاهدان راهی بهارستان شود همچنین فداحسین مالکی برای دومین بار توانست اعتماد مردم این شهرستان را کسب کند.

بیش از یک‌میلیون و 905 هزار و 933 نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد 166 هزار و 813 نفر شامل رای اولی‌ها هستند و یک‌هزار و 861 شعبه در سراسر استان آرای مردم را اخذ کردند.

خبر مرتبط اعلام نتیجه انتخابات در مهریز / کدام نماینده راهی مجلس شد؟

اقتصادنیوز: ستاد انتخابات کشور، نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که بر این اساس، "محمدرضا صباغیان بافقی" بعنوان منتخب مردم حوزه مهریز به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

960 شعبه اخذ رای سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

خبر مرتبط فوری / انتخابات در حوزه بیرجند به دور دوم کشیده شد

اقتصادنیوز: رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" به دور دوم کشیده شد.

2 میلیون و 193 تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده بود و یک‌هزار و 154 شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان روستایی و 707 شعبه اخذ رای شهری بود.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر 8هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به 6 حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با 2 نماینده، زاهدان 2 نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان (سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار (نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
شهریاری و مالکی نماینده زاهدان در مجلس دوازدهم شدند 2
شهریاری و مالکی نماینده زاهدان در مجلس دوازدهم شدند 3