چهارشنبه 18 مهر 1403

شورای اطلاع‌رسانی، رویکرد دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم برساند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورای اطلاع‌رسانی، رویکرد دستگاه‌های اجرایی را به اطلاع مردم برساند

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: خبرهای مهم از اقدامات و برنامه‌ها و رویکردهای دستگاه‌های اجرایی باید توسط مدیران دستگاه‌ها و از طریق شورای اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم و اصحاب رسانه برسد.

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار داشت: نتایج تشکیل جلسات این شورا باید برای جامعه و اصحاب رسانه، ملموس باشد که به این منظور از مدیران دستگاه‌ها برای تبیین خدمات، اقدامات، برنامه‌ها و رویکردهای دستگاه خود به جامعه و رسانه‌ها برای شرکت در این جلسه، دعوت شود.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع‌رسانی بدون حضور خانه مطبوعات، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و اصحاب رسانه، موفق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و رویکردهای سال 99 شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در این شورا تبیین شود.

مرادی نافچی افزود: همچنین مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نیز به صورت جداگانه در جلسات شورای اطلاع‌رسانی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه و قانون توزیع آگهی‌های دولتی در بین نشریات توسط دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان به تمام دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی ابلاغ شود تا دستگاه‌ها آگهی‌های خود را از طریق معاونت مطبوعاتی ارشاد، انجام دهند و این آیین‌نامه، مبنای عمل در سال 99 باشد تا رسانه‌ها مورد بی‌توجهی و بی‌عدالتی قرار نگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک آغاز هفته ارتباطات و روابط عمومی، گفت: روابط عمومی‌ها، شان و جایگاه ویژه‌ای در نظام اجرایی و اداری کشور داشته و آیینه تمام‌نمای سازمان در منظر عمومی به لحاظ مدیریتی و مردمی هستند.

وی اظهار داشت: انتظار از روابط عمومی دستگاه‌ها در سال 99 پاسخگو کردن مدیران دستگاه‌ها و ایجاد ارتباط صمیمی و صادقانه مدیران با جامعه و اصحاب رسانه است.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: اگر به امید و تقویت اعتماد عمومی مردم به نظام اجرایی، باور داریم روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش بی‌بدیل و اثرگذاری در تقویت اعتماد، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر، رسالت روابط عمومی‌ها تقویت ارتباط بین بدنه با مدیریت سازمان است.

مرادی نافچی تاکید کرد: ساز و کاری در شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان در راستای تبیین عالمانه، ترویج هنرمندانه و تبلیغ مدبرانه برای رعایت شان و جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌ها تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، گفت: روز جهانی قدس به عنوان یک نماد و استراتژی در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح است اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت سفید، اقامه شده و قطعنامه روز جهانی قدس نیز قرائت خواهد شد اما در شهرهایی که وضعیت زرد و قرمز دارند برنامه‌ای نخواهیم داشت.

وی افزود: نماز عید سعید فطر نیز در مساجد دارای فضای باز اقامه شده و در اماکن دارای کانون‌های تراکم جمعیتی برگزار نخواهد شد.

مرادنی نافچی با بیان اینکه آزمون سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور و استان زنجان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امتحانات مدارس نیز فقط برای پایه دوازدهم برگزار شده و امتحانات سایر مقاطع به صورت غیرحضوری خواهد بود که ساز و کار اجرایی آن توسط اداره کل آموزش و پروش تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: هتل‌ها و رستوران‌ها نیز بعد از عید سعید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*