سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شوک ایندیپندنت از عملیات وعده صادق سپاه

نوع مواجهه ایندیپندنت در قبال واکنش کاملاً منطقی و قانونی کشورمان در قبال اقدام رژیم اشغالگر قدس در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، به وضوح ماهیت این رسانه و بازی خودخواسته آن در زمین لابی های صهیونیستی را به اثبات می رساند.

- اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- دیوید کامرون نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه فعلی انگلیس در تازه ترین سخنان خود مدعی شده است که تل آویو قصد دارد بابت عملیات پهپادی و موشکی ایران، عملیاتی انتفامی صورت دهد!

نشریات انگلیسی از جمله پایگاه خبری ایندیپندنت نیز به مانند وزیر خارجه کشورشان، تلاش می‌کنند کشورمان را در مقام "کنشگر اولیه" ماجرا و رژیم اشغالگر قدس را در جایگاه " انتقام از کنش ایران" جلوه دهند.

پایگاه خبری ایندیپندنت در این خصوص می نویسد:

" در حالی که گمانه‌زنی‌های متعددی درباره نوع واکنش اسرائیل به حمله هوایی شامگاه شنبه جمهوری اسلامی مطرح است، تل‌آویو هنوز به‌روشنی اعلام نکرده که چه گزینه‌ای را برای انتقام‌گیری مد نظر گرفته است."

روایتگری تحریف شده و عامدانه ایندیپندنت در قبال وقایع منطقه در طول سالهای متمادی به اثبات رسیده است. این نشریه و پایگاه خبری، که اتفاقا بخش فارسی خود را نیز با هدف اغفال افکار عمومی ایران و القای دروغهای هدفمند به مخاطبان فارسی زبان راه اندازی کرده است، هرگز به ماهیت واکنشی عملیات غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران در تقابل با دشمن صهیونیستی اشاره نکرده و رواینگری از مناقشه اخیر را از روز شنبه (روز عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران در عمق استراتژیک اراضی اشغالی) آغاز کرده است. گویا اساساً این ماجرا مقدمه ای نداشته و کنش اولیه صهیونیستها در هدف قرار دادن وقیحانه ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نوعی داستان سرایی بوده است.

واقعیت امر این است که تحریف وقایع و رخدادهای منطقه و نظام بین الملل، تبدیل به یکی ار روشهای مرسوم در ایندیپندنت و بسیاری از رسانه های وابسته به احزاب سنتی انگلیس، اعم از کارگر، محافظه کار و لیبرال دموکرات شده است.

زمانی که حمله وقیحانه اولیه رژیم اشغالگر قدس به حریم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق (که مصداق خاک کشورمان محسوب می شود) صورت گرفت، ایندیپندنت کمترین اشاره ای نسبت به عواقب و تبعات نقض کنوانسیون وین از سوی صهیونیستها نکرد و در مقابل، به مخاطبان این گونه القا کرد که ایران در برابر کنش و اقدام غیر حقوقی رژیم اشغالگر قدس، قدرت مانور چندانی ندارد. اما وقوع عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منجر به آشفتگی این رسانه و اتاق فکر آن شده است.

یکی از راهکارهای ایندیپندنت برای انحراف افکار عمومی ایران، منطقه و جهان از پیش بینی ها و پیش فرضهای نادرست و ابطال شده اش در جریان تحولات اخیر منطقه، روایتگری تحریف شده از ماجرا و قرار دادن رژیم اشغالگر قدس در مقام "انتقام گر"است.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود به این تصویرسازی‌های مجعول را نه تنها در عرصه رسانه‌ای و تحلیلی، بلکه در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی داده و در آینده نیز در صورت لزوم خواهد داد.

نوع مواجهه ایندیپندنت در قبال واکنش کاملاً منطقی و قانونی کشورمان در قبال اقدام رژیم اشغالگر قدس در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، به وضوح ماهیت این رسانه و بازی خودخواسته آن در زمین لابی های صهیونیستی را به اثبات می رساند.

در چنین شرایطی تکلیف دیگر روایتگری های ایندیپندنت در قبال تحولات ایران و جهان مشخص است.