شنبه 9 تیر 1403

شکست جنجالی کره شمالی در پرتاب موشک

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
شکست جنجالی کره شمالی در پرتاب موشک

ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک مافوق صوت که بامداد چهارشنبه توسط کره شمالی پرتاب شده بود، در حین پرواز منفجر شده است ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک مافوق صوت که بامداد چهارشنبه توسط کره شمالی پرتاب شده بود، در حین پرواز منفجر شده است به گزارش عرشه آنلاین؛ ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک مافوق صوت که بامداد چهارشنبه توسط کره شمالی پرتاب شده بود، در حین پرواز منفجر شده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک مافوق صوت که بامداد چهارشنبه توسط کره شمالی پرتاب شده بود، در حین پرواز منفجر شده است

به گزارش عرشه آنلاین؛ ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک مافوق صوت که بامداد چهارشنبه توسط کره شمالی پرتاب شده بود، در حین پرواز منفجر شده است.

این موشک همزمان با اعتراض کره شمالی به استقرار یک ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه، برای شرکت در مانور نظامی سه‌جانبه با کره جنوبی و ژاپن پرتاب شده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این موشک که حوالی ساعت 5:30 صبح چهارشنبه از شهر ساحلی ونسان کره شمالی به سمت آبهای شرقی پرتاب شد، پس از سقوط و انفجار به دریا افتاد و قطعات آن در آبهای تا 250 کیلومتری محل پرتاب پراکنده شدند.

تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت در پی این انفجار مخابره نشده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بر این باور است که این سلاح، احتمالا یک موشک مافوق صوت با سوخت جامد بوده و هدف از این آزمایش نیز بهبود توان و ظرفیت این موشک بوده است.

رئیس ستاد مشترک نیز گفت که این پرتاب، دود بیشتری نسبت به پرتاب‌های معمولی ایجاد کرده که احتمالاً به دلیل نقص موتور موشک بوده است./ دیده بان

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

شکست جنجالی کره شمالی در پرتاب موشک 2