شنبه 15 اردیبهشت 1403

شکست خانگی تیم‌های والیبال مازندران در هفته هجدهم لیگ برتر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شکست خانگی تیم‌های والیبال مازندران در هفته هجدهم لیگ برتر

ساری - ایرنا - نمایندگان مازندران در لیگ برتر والیبال هجدهمین هفته این مسابقات را با شکست مقابل مهمانان خود پشت‌سر گذاشتند.

به گزارش ایرنا، هفته هجدهم لیگ سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر والیبال کشور عصر امروز یکشنبه در شهرهای مختلف برگزار شد که در آمل و رامسر، تیم‌های لبنیات هراز و هورسان پذیرای رقبای خود شدند و هر دو تیم نیز با نتیجه مشابه 3 - 1 تن به شکست دادند و از کسب امتیاز در مسابقه خانگی‌شان ناکام ماندند.

لبنیات هراز آمل در سالن پیامبر اعظم (ص) این شهر میزبان مدعی اصلی قهرمانی و صدرنشین بلامنازع این دوره از رقابت‌ها یعنی سپاهان اصفهان بود که در دیداری سخت و نفس‌گیر و ماراتن نزدیک امتیازگیری‌ها نتوانست از پس حریف قدرتمند خود برآید.

سپاهان اصفهان که با ستاره‌هایی مانند امیرغفور، مسعود غلامی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، علیرضا مباشری، سیامک مرندی و پرویز پزشکی تیمی کاملا منسجم و یک یک مدعی تمام عیار برای قهرمانی این فصل است، موفق شد دست‌های اول، دوم و چهارم را به صود خود تمام کند.

لبنیات هراز آمل نیز با بازیکنان همچون امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، رضا قرا، علی رمضانی، مجتبی یوسفی، امیرخداپرستی، محمدکاظم غفاری و پوریا خانزاده با این که تا کنون عملکرد خوبی در جدول داشت، از پس سپاهان مدعی بر نیامد.

دو تیم در هر سه دستی که سپاهان برنده شد رقابتی نفس‌گیر برای امتیازگیری داشتند و سپاهانی‌ها به کمک تجربه‌ای که ستاره‌های این تیم داشتند توانستند این سه دست را به سود خود تمام کنند.

روند امتیازگیری در دست نخست از ابتدا برابر و پایاپای پیش رفت و تا امتیاز 25 نیز ادامه یافت. اما سپاهان موفق شد با کسب دو امتیاز پیاپی دست نخست را 27 - 25 به سود خود پایان دهد.

دست دوم نفس‌گیرتر از دست نخست انجام شد و یکی از طولانی‌ترین و پرامتیازترین دست‌های این دوره از لیگ برتر والیبال رقم خورد. جدال نزدیک دو تیم در امتیازگیری آن‌ها را نه تنها تا امتیاز 25 برابر پیش برد، بلکه در این ماراتن امتیازات تا عدد 32 یک به یک بین دو تیم تقسیم شد. با این حال سپاهان پس از یک ماراتن سخت امتیازگیری باز هم موفق شد دو امتیاز پیاپی را زودتر از لبنیات هراز کسب کند و با نتیجه 34-32 پیروز این دست شود.

شاگردان عطایی در دست سوم موفق شدند بهتر از سپاهان عمل کنند و با دفاع‌های مناسب روی تور و حملات بهتری که داشتند، در روند امتیازگیری از حریف سبقت بگیرند و در نهایت 25 - 21 حریف قدرتمند خود را شکست دهند.

اما دست چهارم باز هم سپاهان مانند دو دست نخست عمل کرد و دو تیم تا امتیاز 26 برابر پیش رفتند که در نهایت سپاهانی‌ها یک بار دیگر موفق به کسب دو امتیاز پایانی شدند و هر سه امتیاز این مسابقه را به اندوخته‌های خود اضافه کردند. سپاهان در آمل به پانزدهمین برد فصل دست یافت و همچنان به تنهایی در صدر جدول قرار دارد. اما لبنیات هراز آمل که در رتبه چهارم جدول قرار داشت با این شکست یک پله در جدول سقوط کرد و در رتبه پنجم ایستاد.

هورسان رامسر - پاس گرگان

سالن شهید صدر رامسر نیز عصر امروز میزبان بازی هورسان و پاس گرگان بود. دیداری که برای هورسان پایین جدولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. هورسان تا پیش از این مسابقه 6 برد کسب کرده بود و پاس گرگان با هفت برد بالاتر از هورسان قرار داشت. به همین دلیل برد هورسان در این مسابقه می‌وانست به معنای کاهش فاصله با تیم‌های بالاتر از خودش باشد.

هورسان که هفته قبل نیز در مریوان پذیرای شکست شده بود، در مسابقه امروز هم نتوانست امتیازی کسب کند و با نتیجه 3 - 1 از دیگر تیم شمالی لیگ برتر والیبال شکست خورد.

در این مسابقه نیز مانند دیدار لبنیات هراز و سپاهان، تیم مهمان توانست دست‌های اول، دوم و چهارم را به سود خود تمام کند و میزبان فقط در دست سوم پیروز شد.

هورسان در دست‌های اول و دوم عملکرد چندان ضعیف‌تری نسبت به حریف نداشت و در هر دو دست با نتیجه 25 - 23 شکست خورد. در دست سوم هورسان توانست فاصله امتیازی در امتیازات پایانی را به سود خود رقم بزند و 25 - 22 پیروز شد. اما فرصت به تساوی رسیدن و کشاندن مسابقه به دست پنجم در دست چهارم با عملکرد بهتر پاس گرگان و برخی اشتباه‌های بازیکنان هورسان از دست رفت و پاس توانست 25 - 20 میزبان خود را شکست دهد و با یک برد سه امتیازی تعداد بردهای خود در جدول را به هشت برساند.

هورسان با این شکست که دوازدهمین باخت این تیم در لیگ سی‌وپنجم محسوب می‌شود در رتبه دوازدهم جدول باقی ماند.

مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال چهارشنبه 29 دی برگزار می‌شود که طبق برنامه هورسان رامسر در سیرجان مهمان فولاد این شهر می‌شود و لبنیات هراز آمل نیز در ارومیه مهمان تیم قعر جدولی آذرباتری است.

برچسب‌ها

شکست خانگی تیم‌های والیبال مازندران در هفته هجدهم لیگ برتر 2