دوشنبه 7 آبان 1403

شکست ناپذیر، مدعی و دوست‌داشتنی مثل خیبر / کمالوند، مامور تحقق آرزوی دیرین دیار پدری

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شکست ناپذیر، مدعی و دوست‌داشتنی مثل خیبر / کمالوند، مامور تحقق آرزوی دیرین دیار پدری

خیبر خرم‌آباد با دو برد متوالی مقابل بالانشینان لیگ دسته اول حالا به تحقق رویای دیرین مردم لرستان برای حضور در لیگ برتر امیدوار تر شده است.

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه گهر دورود با حضور کوتاه مدت در لیگ برتر باعث شد تا مردم دوست داشتنی لرستان طعم داشتن یک نماینده در بالاترین سطح فوتبال را بچشند، اما برای ساکنان این خطه خیبر چیز دیگری است؛ تیمی با قدمت 38 ساله که آخرین دوران حضورش در سطح اول فوتبال ایران به سال 68 و جام قدس برمی‌گردد.

نماینده پرطرفدار استان لرستان که سابقه یکبار حضور در فینال جام حذفی را نیز در کارنامه دارد، مدتی از چشم‌ها دور شده و به دسته‌های پایین‌تر فوتبال رفت اما در سال 99 با مالکیت جدید و خصوصی‌سازی و البته خرید امتیاز اروند خرمشهر دوباره نامش در فوتبال ایران زنده شد.

خیبر بعد از چند سال تلاش نافرجام برای حضور در لیگ برتر حالا با مالکیت مسعود عبدی و سرمربیگری فراز کمالوند در اندیشه تحقق رویای دیرین مردم لرستان و به خصوص اهالی خرم آباد است.

خیبر امسال با هدایت کمالوند تیمی در حد قهرمانی در لیگ یک را بست و وارد مسابقات شد. اگرچه اوایل فصل اوضاع چندان برای این تیم خوب پیش نرفت و چند تساوی متوالی آنها را از بالای جدول دور کرد، اما حالا چند هفته ای است سبزقبایان دیار لرستان به اوج رسیده‌اند. برد مقابل شمس‌آذر صدرجدولی و سپس حکم انضباطی برد 3 بر صفر مقابل خلیج فارس ماهشهر خیبری‌ها را از نظر روجی تغذیه کرد و اوج کار آنها امروز بود که استقلال ملاثانی را با 4 گل درهم کوبیدند.

بزرگی کار خیبر وقتی مشخص می‌شود که بدانیم استقلال ملاثانی در 31 بازی گذشته خود در لیگ دسته اول شکست نخورده و یک رکورد بی نظیر را ثبت کرده بود؛ شاگردان کمالوند اما با 4 گل این طلسم را شکستند و البته که 3 امتیاز شیرین دیگر را به دست آوردند. این 3 امتیاز حالا خیبر را با احتساب حذف امتیازات دیگر تیم‌ها مقابل شهرخودرو به رده دوم جدول رده بندی لیگ یک رسانده است. آنهم در شرایطی که آنها فقط 3 امتیاز کمتر از شمس آذر دارند و البته یک بازی کمتر انجام داده‌اند.

جالب است بدانید که تنها عدد صفر جدول رده بندی لیگ یک جلوی نام خیبر نوشته شده؛ عددی که نشان می‌دهد خیبر در فصل جاری هیچ شکستی را تجربه نکرده و این موضوع یک فاکتور مثبت برای آنها است.

نتایج اخیر و صعود قابل ملاحظه خیبر در جدول رده بندی لیگ یک، مردم لرستان را به رقم خوردن اتفاقی تاریخی امیدوار کرده است. بدون تردید اولین صعود خیبر به لیگ برتر تحقق رویای چندین ساله مردمانی است که همواره فوتبال را عاشقانه دنبال کردند اما به واسطه نداشتن پشتوانه مدیریت فوتبالدوست در اکثر مواقع از سطح اول فوتبال دور بودند.

شاید تقدیر برای لرهای فوتبالدوست طوری رقم بخورد که آنها با مردی از جنس خودشان که مقابل محل تولد او در شناسنامه نام «خرم‌آباد» نوشته شده اولین صعود را جشن بگیرند. با فراز کمالوندی که پیش از این با استقلال اهواز، شیرین فراز کرمانشاه و تراکتور تبریز طعم شیرین صعود را چشیده و حالا با کوله‌باری از تجربه به دنبال چهارمین صعود به لیگ برتر است. هرچند که حالا فقط 12 هفته از لیگ یک سپری شده و تا پایان مسابقات زمان زیادی باقی مانده و از حالا صحبت‌کردن درباره تیم های صعود کننده منطقی نیست.