چهارشنبه 11 مهر 1403

شک نکن انتقام می‌گیریم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شک نکن انتقام می‌گیریم

احمد بابایی، شاعر شناخته‌شده، در برنامه زنده "به افق فلسطین" که از شبکه افق در حین عملیات وعده صادق 2 پخش شد، به شعرخوانی و صحبت‌های احساسی و عمیقی درباره مقاومت، شهدا و سید حسن نصرالله پرداخت.

او در اشعار و سخنانش بر پیروزی مقاومت و انتقام حتمی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

احمد بابایی با قرائت اشعاری در برنامه "به افق فلسطین" که پس از عملیات وعده صادق 2 از شبکه افق پخش شد، حال و هوای این شب مهم را معنوی و حماسی کرد و در ابتدای شعرخوانی خود گفت: شب احیاست امشب ای مردم، و چه زیباست امشب ای مردم، قبله زهراست امشب ای مردم، نوبت ماست امشب ای مردم.

بابایی به تجربه مقاومت در سختی‌ها و شادی در دل غصه‌ها اشاره کرد و با بیانی شاعرانه ادامه داد: تجربه کرده‌ایم خوبی را، وسط غصه پایکوبی را، شب اگر تلخ شد فلق با ماست، تجربه کرده‌ایم حق با ماست.

او همچنین، بر عدم غفلت از آفتاب تأکید کرد و به مقاومت و پایداری مردم در برابر ظلم پرداخت: غفلت از آفتاب ممنوع است، شب به هم خورده خواب ممنوع است، گاه باران تگرگ خواهد شد، توبه گرگ مرگ خواهد شد.

بابایی در بخشی از شعرهایش به جایگاه مقاومت و پیوند آن با عشق به امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: زخم‌ها آبروی ایل خداست، هر کجا عشق هست کرب‌وبلاست، بس که جام شراب حق گیراست، پاسدار حسین نامیراست.

او با تأکید بر مقاومت و پیروزی نهایی افزود: تا خدا هست ما نمی‌میریم، شک مکن انتقام می‌گیریم.

احمد بابایی در ادامه شعرخوانی خود، یک بخش از اشعارش را به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اختصاص داد و بیان کرد: بعد یک عمر خون جگر گشتن، غصه به ذهن آدم بالاتر از این که ما حسن رو از دست بدیم نیست.

او با حسرتی عمیق از آرزوی مرگی باشکوه سخن گفت و اضافه کرد: یک حسرت بالاتر این که ما هم دلمان خواست این‌طور مرگ باشکوهی که حتی بعد مرگش از بدنش می‌ترسند.

بابایی با لحنی حماسی و تهدیدآمیز، رژیم صهیونیستی را مورد خطاب قرار داد و گفت: آی صهیون، تقاص جانکاه است، صبر ما سینه پر از آه است، آه ما خشم غیرت‌الله است، اصل طوفان هنوز در راه است.

او بار دیگر با تأکید بر حتمی بودن انتقام مقاومت ادامه داد: شک مکن انتقام می‌گیریم، بنگرید آب و تاب محشر را، خیبر و ذوالفقار حیدر را، بعد از این رودی از مباهله‌ها، تیغ مختار و جان حرمله‌ها.

بابایی به سرنوشت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: راه جلاد بسته خواهد شد، دست صهیون شکسته خواهد شد، خوک صهیون قسم به خون شهید، بعد از این امنیت نخواهد دید.

در ادامه شعرخوانی، احمد بابایی با ذکر نام امیرالمومنین (ع)، عظمت شیعیان را به تصویر کشید و گفت: سامری‌سوز قوم برتر کیست، آن به موسی ما برادر کیست، آن که درهم شکسته خیبر کیست، هان ز مرحب بپرس حیدر کیست، خشمگین شیعه همان شیریم، شک مکن انتقام می‌گیریم.

احمد بابایی در سخنان خود با اشاره به مقاومت کودکان و زنان فلسطینی، از مظلومیت آنان سخن گفت و اضافه کرد: ضجه‌های آن کودکانی که جز آسمان پناهی نداشتند و زن‌هایی که غریبانه تکه‌تکه شدند از یادمان نخواهد رفت.

او با ابراز کینه نسبت به دشمنان، این وقایع را دست‌گرمی برای انتقام از آنان توصیف کرد و از وعده الهی برای پیروزی مقاومت و آینده روشن سخن گفت: ما واقعاً از خدا می‌خواهیم... آینده‌ای که متصور است بر همه آزادگان عالم و مظلومین عالم، یک آینده بی‌نظیر، روشن و شیرین.

در پایان، احمد بابایی با دعای خیر برای همه شهدا و آزادگان، سخنان خود را به اتمام رساند و تأکید کرد که شهدا از این مبارزه رضایت خواهند داشت.