جمعه 31 فروردین 1403

شگرد عجیب مرد نوازنده برای سرقت در بزرگراه‌های اطراف تهران

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
شگرد عجیب مرد نوازنده برای سرقت در بزرگراه‌های اطراف تهران

صبح دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 352 سارق، جاعل، کلاهبردار، زورگیر، کیف‌قاپ و قاتل خبر داد و گفت: 76 باند سارق منزل، زورگیر و موبایل‌قاپ شناسایی و منهدم و همچنین 700 فقره سرقت مختلف در پایتخت کشف شد.

مرد نوازنده‌ای که با شیوه مسمومیت سرقت می‌کرد، راهزنانی که بار نیسان‌ها را می‌بردند و سارقان خودرو‌های لندکروز به همراه ده‌ها متهم دیگر در سومین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شدند.

به گزارش ایران، بابک و سه همدستش، سوار بر خودروی سرقتی در بزرگراه‌های اطراف تهران به کمین راننده‌های نیسان می‌نشستند. آن‌ها در پرونده خود 8 سرقت مسلحانه بار نیسان و ربودن راننده‌های این خودرو‌ها را دارند.

چطور سرقت می‌کردید؟

سوار بر خودروی پژو 405 که مسروقه بود در کنار جاده قدیم توقف می‌کردیم. سوژه ما نیسان‌هایی بودند که بار آهن، آلومنیوم، مس و... داشتند. با خودرو راه‌شان را سد کرده و با تهدید اسلحه راننده نیسان را سوار خودروی خودمان می‌کردیم. یکی از همدستانم پشت فرمان نیسان می‌نشست و دو خودرو به حرکت درمی آمد. خودروی نیسان به سمت انبارمان می‌رفت و بار‌ها را خالی می‌کرد. بعد خودرو را در کنار بزرگراه رها کرده و به همدستان‌مان خبر می‌دادیم تا راننده نیسان را رها کنند.

اسلحه هم داشتید؟

در سرقت‌ها استفاده نمی‌کردیم، اما یکی از دوستانم اسلحه را خریده بود و همراه داشتیم.

سابقه داری؟

یک مورد فرار از آگاهی دارم. 7 نفر در بازداشتگاه آگاهی یکی از شهرستان‌های تهران بودند، باهم صحبت کردیم و تصمیم به فرار گرفتیم.

به چه جرمی در بازداشتگاه بودی؟

دو نفر با من دشمنی داشتند به دروغ گفته بودند که در زورگیری و خفتگیری من همراه‌شان بودم.

چطور فرار کردی؟

موقع شام در را باز کردند تا به ما غذا بدهند، ما هم از فرصت استفاده و فرار کردیم.

چند وقت بعد بازداشت شدید؟

7 ماه بعد، پلیس تهران در اسلامشهر مرا بازداشت کرد و 10 ماه به زندان افتادم و این دفعه با سند آزاد شدم.

سرقت جدید را از کی شروع کردی؟

اواخر سال 1400 بود که به همراه 3 نفر از دوستانم سرقت‌ها را آغاز کردیم.

موزیسینی که سارق شد

از وقتی که خودش گرفتار سرقت شد و داروندارش را از دست داد، تصمیم گرفت که با همان شیوه و شگردی که مورد سرقت قرار گرفته بود، پول بدست بیاورد. به همین دلیل نوازنده گیتار و ساز دهنی، نقشه سرقت‌های سریالی را طراحی کرد.

سوژه‌هایت را چطور شناسایی می‌کردی؟

دو تا پیج اینستاگرامی داشتم که یکی در مورد آموزش گیتار و دومی در رابطه با ارائه خدمات ماساژ بود. افرادی که به‌دنبال ماساژ بودند با من تماس می‌گرفتند. اگر این افراد خانه داشتند و می‌خواستند که به خانه‌شان بروم که چه بهتر؛ وارد خانه‌شان می‌شدم و در فرصتی مناسب داخل نوشیدنی آن‌ها داروی بی‌هوشی می‌ریختم و پس از بی‌هوش شدن از آن‌ها سرقت می‌کردم. اما اگر جایی نداشتند با مدارک شناسایی مسروقه خانه یک روزه اجاره می‌کردم و از طعمه‌ها می‌خواستم به آنجا بیایند و به همین شیوه بی‌هوش‌شان می‌کردم.

چه وسایلی سرقت می‌کردی؟

اگر به خانه آن‌ها می‌رفتم که وسایل باارزش، مثلاً از یک خانه 14 قاب ساعت اصل و گران‌قیمت سرقت کردم. اگر به خانه‌های اجاره‌ای من می‌آمدند، وقتی بی‌هوش می‌شدند در حالت نیمه هوش رمز عابر بانک‌های‌شان را می‌گرفتم و حساب‌های‌شان را خالی می‌کردم.

مدرس گیتار هستی؟

بله من موزیسین هستم و لیسانس مکانیک دارم. یک‌بار یکی از شاگردهایم به خانه‌ام آمد و با همین شیوه مرا بی‌هوش کرد و تمام اموالم را به سرقت برد. 180 میلیون تومان مرا برد و ورشکسته شدم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم باهمین شیوه دست به سرقت بزنم.

لندکروز‌های سرقتی

سرقت‌های‌شان را از سال 95 آغاز کردند و در مدت سه سال 4 خودروی لندکروز و یک خودروی تیگو 7 را به سرقت بردند. آن‌ها خودرو‌ها را به مرز‌های غربی کشور انتقال می‌دادند و با مبالغی پایین می‌فروختند تا این خودرو‌های مدل بالا در کشور همسایه سند و نمره و با هویتی جدید وارد کشور شود و با مبلغی بالا به فروش برسد.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت چند روز قبل دو عضو این باند را بازداشت کردند. مغز متفکر و طراح اصلی این سرقت‌ها از جزئیات سرقت‌های‌شان گفت: اوضاع مالی‌ام خوب نبود و به‌دنبال راهی برای پول درآوردن بودم. به همین دلیل در فضای مجازی جست‌وجو را آغاز کردم و متوجه شدم به این شیوه ماشین‌ها را می‌دزدند و این ایده را انتخاب کردم.

خودرو‌ها را چطور سرقت می‌کردید؟

این 5 خودرویی را که سرقت کردیم به این صورت بود که در فضای مجازی به‌دنبال فروشنده خودرو‌های لندکروز بودیم و با مالکان آن‌ها به عنوان خریدار در محل‌های خلوت قرار می‌گذاشتیم. به بهانه دور زدن و امتحان خودرو سوار ماشین شده و راننده را با تهدید اسلحه از ماشین به بیرون پرتاب کرده و خودرو را سرقت می‌کردیم.

با خودرو‌های سرقتی چه می‌کردی؟

می‌بردم لب مرز و آن‌ها را حدود 500 میلیون تومان می‌فروختم.

در مسیر پلیس به شما مشکوک نمی‌شد؟

پلاک خودرو را عوض می‌کردیم. بعد از سرقت خودروی لندکروز در خیابان‌ها تردد می‌کردیم و خودروی لندکروزی با رنگ خودروی سرقتی پیدا می‌کردیم و شماره‌اش را برمی داشتیم. شماره را به پلاک‌ساز می‌دادیم و در ازای 600 تا 700 هزار تومان برای‌مان یک پلاک خودروی لندکروز می‌ساخت. با خودروی جدید تردد می‌کردیم که اگر پلیس استعلام هم می‌کرد، مشکلی پیش نمی‌آمد.

بعد از سه سال از آخرین سرقت، چطور دستگیر شدید؟

یکی از خودرو‌های لندکروز دست خودمان بود و با آن تردد می‌کردیم که پلیس ما را دستگیر کرد.

از این سرقت‌ها چقدر گیرت آمد؟

حدود یک میلیارد تومان که پول‌ها را خرج تفریح و سفر به شمال و شهر‌های دیگر کردیم.

سرقت با همدستی یک دیجی

مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی یک سارق گوشی‌های تلفن همراه را بازداشت کردند. سارق جوان در تحقیقات مالخر اموال سرقتی را معرفی کرد و زمانی که مأموران خریدار گوشی‌های مسروقه را دستگیر کردند، در بازرسی از خانه‌اش 10 گوشی تلفن همراه آیفون پیدا کردند.

در بررسی‌ها مشخص شد که گوشی‌ها سرقتی بوده و صاحب یکی از آن‌ها دختر جوانی است که در میهمانی شبانه از سوی پسری جوان که دیجی میهمانی‌ها بوده و دوست وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و گوشی تلفن همراهش نیز به سرقت رفته است. بدین ترتیب مأموران وارد عمل شده و یکی از متهمان را بازداشت کردند.

ماجرای سرقت و آزار و اذیت دختران و زنان جوان چیست؟

من در جریان آزار و اذیت‌ها نیستم. دوستم ماهان، دیجی بود و در جشن‌های تولد گاهی اوقات می‌خواند. او تمام این کار‌ها را انجام داده و پلیس در جست‌وجوی او است.

اتهام ماهان چیست؟

در فضای مجازی با دختران و زنان جوان دوست می‌شد و آن‌ها را به میهمانی‌های شبانه دعوت می‌کرد. بعد آن‌ها را به باغ می‌کشاند و در میهمانی به آن‌ها نوشیدنی‌های الکلی و آبمیوه مسموم می‌داد. بعد از بی‌هوشی آن‌ها را آزار و اذیت و گوشی‌های‌شان را هم سرقت می‌کرد.

تو در این ماجرا چه نقشی داشتی؟

او از من می‌خواست گوشی‌ها را سرقت کنم و به مالخر می‌فروختم.

سابقه داری؟

بله قبلاً به اتهام گوشی‌قاپی بازداشت شدم.

بازداشت 37 بدهکار مالیاتی

صبح دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 352 سارق، جاعل، کلاهبردار، زورگیر، کیف‌قاپ و قاتل خبر داد و گفت: 76 باند سارق منزل، زورگیر و موبایل‌قاپ شناسایی و منهدم و همچنین 700 فقره سرقت مختلف در پایتخت کشف شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از دستگیری 14 بدهکار بانکی و 11 دلال ارزی و کشف یک میلیارد تومان ارز خارجی خبر داد و گفت: 37 فراری مالیاتی با رقم 900 میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند. در ارتباط با سوءاستفاده‌کنندگان از ارز‌های مسافرتی نیز 7 نفر شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده پلیس است و به شهرداری ارتباطی ندارد، گفت: هیچ نهاد دیگری در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر نه دخالت می‌کند و نه تا به الان اقدامی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تعداد مراکز نگهداری معتادان کافی نیست و در طرح‌های دستگیری معتادان پلیس نمی‌تواند تمامی این افراد را ساماندهی کند، گفت: باید ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را بالا ببریم. بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همه دستگاه‌ها مسئول هستند تا ما بتوانیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری و ساماندهی کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه مردم از وجود این افراد در شهر اظهار نارضایتی می‌کنند، گفت: مردم در پارک و خیابان این افراد را مشاهده و فکر می‌کنند که پلیس کاری انجام نمی‌دهد، اما در واقع پلیس بار‌ها این افراد را دستگیر کرده است، اما محلی برای نگهداری ندارد تا دوباره آن‌ها به کوچه و خیابان‌ها برنگردند.

از میان اخبار

خودسوزی 8 کارگر فقط در 70 روز!

چشم این 3 نفر نابینا می‌شود