دوشنبه 16 مهر 1403

صائین‌قلعه با دمای 11 درجه سانتیگراد خنکترین نقطه زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صائین‌قلعه با دمای 11 درجه سانتیگراد خنکترین نقطه زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر طی 24 ساعت اخیر با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین نقطه این استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده زرین رود و گرماب از توابع شهرستان خدابنده با دمای 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای 13 درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور و شهرکرد و اردبیل نیز با دمای 12+ درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان خنک کشور گزارش شدند.

سلطانی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوسی نداشته است.

وی تصریح کرد: هوای خنک تا پایان هفته ماندگار خواهد بود و وزش باد نیز به ویژه در ساعات بعدازظهر، اغلب مناطق استان را در بر خواهد گرفت و برای شهرستان طارم نیز احتمال بارش پراکنده باران، پیش بینی می شود.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*