سه‌شنبه 17 مهر 1403

صادرات تعاونی ها چقدر برای کشور ارز آوری داشته است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
صادرات تعاونی ها چقدر برای کشور ارز آوری داشته است؟

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: حجم صادرات تعاونی‌های فعال در کشور طی نیمه نخست امسال 800 هزار دلار است.

مهدی مسکنی؛ معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: دولت با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی مانند پرداخت تسهیلات ارزان، تسهیلات قرض‌الحسنه به دنبال تقویت اقتصاد تعاون‌محور است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 847 هزار فرصت شغلی در بخش تعاون طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم ایجاد شده است، افزود: 101 تعاونی در بخش دانش بنیان در کشور فعالیت دارد و 600 تعاونی با ظرفیت دانش‌بنیان شدن در کشور شناسایی شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: چهار تعاونی دانش‌بنیان در استان سمنان فعال است و یک تعاونی دانش‌بنیان نیز به عنوان برتر کشور معرفی شد.

مسکنی با اشاره به مشکل تجاری‌سازی و مشکل فروش تعاونی‌ها اضافه کرد: رفع مشکل‌های این بخش در دستور کار است.

صندوق پژوهش فناوری بخش تعاون تا پایان امسال افتتاح می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق پژوهش فناوری بخش تعاون تا پایان امسال به منظور تقویت تعاون‌ها افتتاح می‌شود.

وی افزود: افتتاح صندوق پژوهش فناوری بخش تعاون نقشی مهم در تکمیل زنجیره تعاون دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 97 هزار تعاونی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در کشور ثبت شده بود و اکنون این تعداد 101 هزار تعاونی رسیده است.

یک‌هزار و 145 تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که 463 هزار و 157نفر عضو دارند و برای 14 هزار و 911 نفر اشتغالزایی کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری برای ترویج و توسعه بخش تعاون با استانداری سمنان در این استان حضور یافت.