یک‌شنبه 15 مهر 1403

صدور سند نهضت ملی مسکن به میزان 75 هکتار برای اولین بار در استان یزد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صدور سند نهضت ملی مسکن به میزان 75 هکتار برای اولین بار در استان یزد

ردائی، فرماندار اشکذر، گفت: اولین شهرستان در استان که سند نهضت ملی مسکن در سطح کشور به میزان 75 هکتار صادر شد، شهرستان اشکذر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، روح الله ردائی، صبح امروز در نشست خبری مشترک فرمانداران سه شهرستان استان یزد در استانداری اظهار داشت: در هفته دولت 26 پروژه با اعتبار بالغ بر 200 میلیارد تومان در حوزه های گازرسانی، برق، آبفا، منابع طبیعی، مخابرات و.... بهره برداری می شود.

وی با اشاره به شاخص ترین این پروژه ها بیان کرد: دهانه دوم پل چرخاب، روشنایی خیابان امام اشکذر، آسفالت معابر شهر مجومرد، روشنایی بلوار شهید سلیمانی بعد از چهار سال توقف پروژه و... از جلمه این پروژه ها هستند.

ردائی عنوان کرد: طرح نهضت مدرسه سازی در اشکذر آغاز شده و در این راستا 8 مدرسه خیرساز در شهرستان اشکذر در دست احداث است که یک مورد از آنها امسال بهره برداری می شود.

فرماندار اشکذر بیان کرد: 134 میلیارد تومان اعتباراز سفر ریاست جمهوری به استان یزد نیز برای اشکذر مصوب شده که برخی از این پروژه ها در دست احداث و برخی دیگر در دست پیگیری است.

ردائی، بیمارستان حضرت زینب (س) را از شاخص ترین این پروژه ها برشمرد و گفت: 90 درصد این پروژه توسط خیران و 10 درصد دیگر توسط دولت انجام شده و امید است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به احداث پل زیرگذر روستای شرف آباد به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم، اظهار داشت: احداث دیوار ساحلی برای روستاهای بخش خضرآباد، تکمیل جاده یزد - خضرآباد به عنوان مطالبه 12 ساله مردم این منطقه با اعتبار 20 میلیارد تومان، ساختمان پست شهرستان اشکذر و... برخی دیگر از پروژه هایی است که هفته گذشته توسط استاندار یزد در جلسه کارگروه توسعه شهرستان اشکذر مصوب شد.

ردائی بیان کرد: بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی با 25 روستا در استان در حال انجام است تعدادی از این روستاها آبرسانی و بهره برداری شده و برخی دیگر در دست اقدام است و با مصوبه سفر اخیر استاندار به اشکذر، در اجرای این پروژه تسریع می شود و روستاها به ترتیب تا دهه فجر از این پروژه بهره مند می شوند.

فرماندر اشکذر در مورد طرح سامان خانواده نیز بیان کرد: خواست ما و مسئولان ارشد استان رسیدگی به این حوزه است و امیدواریم با پیگیری جدی این طرح بتوانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی یادآور شد: سند یزد نوین نیز که به اشکذر ابلاغ شده، برش استانی آن تهیه شده که نیروگاه خورشیدی از مهمترین آنهاست و سه شرکت با ظرفیت تولید 130 مگاوات برق، در حال اقدام هستند و امیدواریم تا پایان سال این میزان به بهره برداری برسد که در این صورت، اشکذر رتبه برتر استان را خواهد داشت.

ردائی ادامه داد: ایجاد فضای مستقیم و بی واسطه با مردم جزو برنامه های یزد نوین است که در این راستا طرح صندلی جهادی هفته دولت انجام شد و هر روز سه اداره از ساعت 18 تا 20 با حضور فرماندار و معاونان و بخشداران اجرا می شود.

فرماندار اشکذر گفت: احیا و راه اندازی واحدهای راکد را از دیگر برنامه های یزدنوین است که با پیگیری های انجام شده، یکی از واحدها با اعتبار 700 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

ردائی اظهار کرد: اولین شهرستان در استان که سند نهضت ملی مسکن در سطح کشور به میزان 75 هکتار صادر شد، شهرستان اشکذر است و 45 منزل از این 75 هکتار تکمیل شده و اسناد مربوطه به اداره راه و شهرسازی تحویل داده شده است.

وی از برگزاری 36 برنامه در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: 42 طرح با تخصیص اعتباری بالغ بر 440 میلیارد تومان از منابع مختلف، در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /