پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

صف و بی‌توجهی به پروتکل بهداشتی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صف و بی‌توجهی به پروتکل بهداشتی

سنندج - ایرنا - کرونا همچنان جولان می‌دهد گویی مرگ چند صد نفر در هر روز عادی شده در حالیکه باید نسبت به عوامل شیوع آن حساسیت بیشتری داشت و بی تفاوت از کنار آن عبور نکرد.

به گزارش ایرنا، بی‌توجهی و عدم برنامه ریزی مناسب برای پیشگیری از اجتماع مردم همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی و کم دقتی در استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف، یک روز برای خرید لاستیک یارانه‌ای، یک روز مرغ با قیمت مصوب و روزی برای دریافت نهاده دامی تجمعات زیادی تشکیل شود.

با آغاز فصل سرما و بارش برف، تقاضا برای دریافت نهاده‌های دامی افزایش یافته و به نوعی دامداران و فعالان این بخش از خواب پاییزی بلند شده و قصد دارند در کوتاهترین زمان ممکن، نیاز خود را تامین تا یک زمستان بی دغدغه را سپری کنند.

چند روز پیش در حیاط مشاعی 2 اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دامپزشکی بیجار، جمعیت زیادی از دامداران و فعالان حوزه دام و طیور همراه با خودروهای باری و سواری برای تهیه نهاده‌های دامی جمع شده و بدون رعایت فاصله اجتماعی و در بیشتر مواقع عدم استفاده از ماسک، بر خطر جدی شیوع ویروس کرونا افزودند.

انباری که جهاد کشاورزی به تعاونی دامداران داده تا محل دپوی نهاده دامی شود و روزانه چندین خودروی باری جهت خرید خوراک دام به این محل مراجعه می‌کنند که بسیاری از مراجعین بدون رعایت پروتکل بهداشتی و ماسک در صف تهیه نیاز خود می‌ایستند.

تجمع‌های متعدد و بی نظمی خریداران و عدم ساماندهی آنها توسط متولیان امر سبب ایجاد آلودگی صوتی و بهداشتی در محوطه شده ضمن اینکه تجمع مراجعین و عدم رعایت فاصله فیزیکی در این وضعیت بحرانی شیوع کرونا یکی از مشکلات این محل است.

این مساله سبب شده مراجعینی که از روستاهای مختلف می‌آیند، در صورت ناقل بودن فقط یک نفر، افراد زیادی را آلوده کند و ویروس را به تمام نقاط شهر و روستا منتقل کند.

یکی از کارمندان شاغل در این محل به شرط محفوظ ماندن هویتش به خبرنگار ایرنا گفت: جای بسی تعجب است که مسوولان شهرستان چرا این معضلات را رصد و بررسی نمی‌کنند، به نظر می‌رسد آنان از این وضعیت خبر ندارند!

وی افزود: این 2 اداره زیر مجموعه جهاد کشاورزی بیجار هستند و نمی‌توانند بطور مستقیم نسبت به این مساله انتقادی داشته باشند البته چندین مرتبه این معضل را پیگیری کرده اما به نتیجه نرسیده‌اند و اوضاع به همان منوال ادامه دارد.

یکی دیگر از کارمندان محل اضافه کرد: هر روز این مردم بر سر نوبت دعوا دارند و چند روز پیش با پرتاب سنگ به یکدیگر درگیر شدند که با مداخله پلیس موضوع ختم به خیر شد و کسی آسیب ندید.

وی ادامه داد: چرا از آسان ترین راه ممکن که توزیع بر اساس حروف الفباست استفاده نمی‌کنند که هم مردم با این مشکلات روبه رو نشوند و هم از تجمع و شیوع ویروس کرونا پیشگیری کرد.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*