سه‌شنبه 17 مهر 1403

صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی + تصاویر

فرماندار شهرستان بهمئی همایش باستان شناسی، آسیب شناسی و پتانسیل های گردشگری شهرستان بهمئی گفت: صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرماندار شهرستان بهمئی در همایش باستان شناسی، آسیب شناسی و پتانسیل های گردشگری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: شهرستان بهمئی از نظر جاذبه گردشگری داری ظرفیت های عظیم است و امیدوار هستیم با دقت نظر از این ظرفیت های موجود در شهرستان بهترین استفاده را ببریم.

علی محمدی ادامه گفت: تنگ ماغر شهرستان بهمئی در روز13فروردین رتبه سوم ازنظرآمار گردشگری درسطح کشور داشته است و باید از این ظرفیت خدادادی و اقدامات مسئولین شهرستانی استفاده کنیم تا این منطقه مبدل به یک مکان گردشگری بسیار زیبا و با امکانات مناسب شود.

محمدی اظهار کرد: آثار تاریخی بسیار زیادی در شهرستان بهمئی با جاذبه های زیبا و‌موقیعت حساس وجود دارد، حساس از این جهت که این شهرستان تنها شهر همجوار با استان خورستان و در قلب آن با آب هوایی مناسب تر است و می توان با مدیریت مناسب گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کرد.

وی ادامه خاطرنشان کرد: دو امام زاده در بخش سرآسیاب یوسفی وجود دارد که موقعیت این دوامام زاده بسیار مناسب برای جذب گردشگر است و باید با ایجاد زیرساخت ها و امکانات رفاهی شرایط مناسبی را ایجاد کرد.

محمدی افزود: تالاب برم الوان بلاشک یکی از زیباترین مناطق گردشگری در سطح کشور است و نیاز به هزینه زیاد ندارد بلکه نیاز به سلیقه بسیار خوب برای جذب گردشگر دارد.

فرماندار شهرستان بهمئی ادامه گفت: در تنگ سروک می توان با ایجاد یک راه ارتباطی مناسب شاهد گام موثری در جذب بیشتر گردشگر از سراسر ایران به این منطقه باشیم چرا که این‌منطقه با فضای مناسب و درختان انبوه هوایی بسیار دل انگیز و محیطی بکر به کردشگران ارائه می دهد‌.

در ادامه حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: موسیقی پیوند انکار ناپذیر یک فرهنگ و تمدن است، و شهرستان بهمئی دارای موسیقی و لباس مخصوص و منحصر به خود است و این نشان از فرهنگ و تمدن غنی این قوم است.

وی تاکیدکرد: شهرستان بهمئی ظرفیت موزه مردم شناسی دارد، و میراث فرهنگی با تبلیغ مناسب در سطح استان می تواند به تبلیغ مناسب این موضوع بپردازد و نتایج موثر در تبلیغ فرهنگ این قوم را شاهد باشیم‌.

افروغی خاطر نشان کرد:750 شهید ایل بهمئی در نقاط مختلف کشور از جمله فارس، بوشهر، و شمال کشور وجود دارد و اگر مسئواین بر این ظرفیت سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسم انجام دهند، قطعا نتیجه بسیار مناسبی به ویژه امید آوری در سطح جامعه حاصل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان گفت: در سالیان قبل هزینه های زیادی در خصوص اشتغال زایی از طریق صنایع دستی صورت پذیرفت اما امروز شاهد عدم اشتغال زایی مناسب در این زمینه هستیم و این نیاز به پیگیری جدی دارد، چرا که با هر میلیارد هزینه شرایط اشتغال 10 نفر حاصل می شود و امروز شاهد این موضوع نیستیم.

وی پیشنهاد داد برای دانشگاه ها از ظرفیت دانشجویی و پذیرش این رشته در دانشگاه ها پرداخته شود و قطعا با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد.

سعید طالبی پور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: امروز یکی از جلسات بسیار مهم و زیبا در سطح استان را در شهرستان بهمئی شاهد هستیم و این جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی ادامه تاکیدکرد: ما وظیفه داریم میراث فرهنگی را به نسل های بعدی انتقال دهیم، چرا که دشمن از جنگ نظامی ناتوان ماند و با تمام قدرت در این زمینه تلاش می کند تا با تهاجم فرهنگی، فرهنگ و تمدن غنی مارا تغییر دهد.

وی گفت: وقتی می گوییم 750 شهید از ایل بهمئی داریم ای نشان از یک عقبه فرهنگی بسیار قدیمی و غنی با تلفیق دین مبین اسلام است که ثمره آن می شود حاج قاسم سلیمانی که در دامان پاک اسلام به چه درجه شهادت و افتخاری دست پیدا کرده است و پشت همه این موضوعات فرهنگ غنی است.

طالبی پور ادامه گفت: امروز این عزم در مسئولین شهرستانی به وجود آمده و با مطالبه گری مناسب این عزیزان و با توجه به منطقه بکر بودن این منطقه که در قلب خوزستان وجود دارد، این ظرفیت وجود دارد تا با مدیریت مناسب این مطقه را به بوم گردشگری استان و کشور مبدل سازیم.

وی اظهار داشت: وظیفه حاکمیتی دولت فراهم سازی زیرساخت های مناسب با اعطای تسهیلات است و همیشه اگر دولت تنها ورود کند موففیتی حاصل نخواهد شد مگر با ورود و همکاری مردم، قطعا می تواند تاثیر گذاری بسیار مهمی در همه زمینه ها به ویژه اشتغال زایی را شاهد بود.

سعیدطالبی پور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کشور های شرق از جمله کشور چین بخش مهمی از درآمد های خود حاصل از صنایع دستی است و این ظرفیت بالقوه در شهرستان بهمئی وجود دارد که از این ظرفیت برای اشتغال و‌درآمد زایی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تنگ سروک اولین اثر تاریخی در سال 1316 در سطح استان است و این نشان از تمدن و فرهنگ غنی این دیار است.

وی در خصوص ضرورت بخش گردشگری گفت: با پرداختن به موضوع آژانس های گردشگری مناسب در این شهرستان می توان به تبلیغ و گردشگری این منطقه کمک شایان کرد و ما به این عزیزان که درخواست داشته باشند کمک ویژه خواهیم کرد.

انتهای پیام /

صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی + تصاویر 2
صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی + تصاویر 3
صنایع دستی در شهرستان بهمئی یک ظرفیت بالقوه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی + تصاویر 4