دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

ضرر مالی غول تولید شوینده آلمان پس از خروج از روسیه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ضرر مالی غول تولید شوینده آلمان پس از خروج از روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از راشاتودی، شرکت «هنکل» آلمان، غول کالاهای مصرفی اعلام کرد، این با خروج از روسیه ضرر مالی خالص متحمل خواهد شد اما از اعلام میزان این خسارت خودداری کرد.

این شرکت آلمانی فاش کرد، قراردادی برای فروش کسب و کار خود در روسیه به کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران محلی به مبلغ 54 میلیارد روبل (661 میلیون دلار) امضا کرده است.

گروه خریدار شامل شرکت‌هایی مانند Augment Investments، Kismet Capital Group و Elbrus Services است. «هنکل» تاکید کرد، خریداران مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا یا آمریکا نیستند و «روابط تجاری بلندمدت در کشورهای غربی» دارند.

به نوشته این گزارش، در مورد ضررهای ناشی از خروج از روسیه، این شرکت آلمانی خاطرنشان کرد، مقدار این ضرر به نرخ ارز در زمان معامله بستگی دارد.

«هنکل» اعلام کرد، جزئیات بیشتری در مورد این قرارداد در گزارش درآمد نیمه اول در ماه آگوست منتشر خواهد کرد.

دیمیتری یالوف، معاون رئیس منطقه لنینگراد روز جمعه اعلام کرد، کارخانه سابق هنکل در این منطقه پس از خروج این شرکت آلمانی به تولید خود ادامه خواهد داد و فرصت‌های شغلی آن حفظ خواهد شد.

«هنکل»، تولیدکننده عمده محصولات پاک‌کننده، شوینده و چسب، بیش از 30 سال است که در روسیه سابقه فعالیت دارد و 11 سایت تولیدی در این کشور راه اندازی کرده است.

این شرکت، سال گذشته پس از شروع درگیری میان روسیه و اوکراین به همراه تعداد زیادی از شرکت‌های غربی، خروج خود از روسیه را اعلام کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

آلمان

روسیه

تحریم این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ضرر مالی غول تولید شوینده آلمان پس از خروج از روسیه 2
ضرر مالی غول تولید شوینده آلمان پس از خروج از روسیه 3