سه‌شنبه 17 مهر 1403

ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر

حجت الاسلام هدایت محمودی اصل گفت: همه ما در بحث فضای مجای بایدخود را موظف و مسئول بدانیم در خصوص آگاهی‌بخشی به خصوص نوجوانان و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی باید فرزندانمان را نسبت به مخاطرات پیش رو آگاه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست شورای فرهنگ و عمومی شهرستان لنده با حضور امام جمعه، فرماندار، ادارات و نهادهای عضو این شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان لنده برگزارشد.

در ابتدای این نشست اسماعیل زارعی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در حوزه نوجوانان و جوانان گفت: امروزه یکی از مهمترین چالش های سد راه خانواده ها بحث آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان است که باید مدیریت شود.

وی در ادامه گفت: همه ادارات و نهادها در خصوص بحث مشارکت در حل بحران های ناشی از آسیب های اجتماعی در حوزه نوجوانان و جوانان مسئول هستند و مشارکت لازم در این زمینه باید صورت پذیرد.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: بحث تعمیم و یادگیری نوجوانان یک اصل مهم در فرآیند شکل گیری و رشد نوجوانان و جوانان است که این مهم باید از سوی همه خانواده ها مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: باید در بحث آموزش شهامت، شجاعت، عفت و پاکدامنی، پرهیز از افراط و تفریط و آشنایی کردن به عبادات و نیکی ها از مهمترین مباحثی است که باید در خانواده ها و محیط مدرسه مورد توجه جدی قرارگیرد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: تلاش های خوبی در حوزه ستاد نماز جمعه با رویکرد معرفت افزایی و آموزش مباحث مختلف داریم که بحث سه شنبه های شهدایی که با جمعیت دانش آموزان به منازل دانش آموزان شهید حضور بهم می رسانیم که کار ماندگاری است که باید تدام داشته باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان و حتی شناسایی آسیب های اجتماعی در مدارس و برنامه ریزی برای رفع این چالش ها از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار است.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: راه اندازی تولیدات محتوایی در ستاد نماز جمعه شهرستان و برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی به منظور گرامیداشت یادو خاطره شهدای دانش آموز توسط بسیج دانش آموزی شهرستان لنده و دیدار با معلمین پرورشی و برگزاری برنامه های مختلف برای نوجوانان توسط اداره ورزش و جوانان باید برگزار شوند.

محمودی اصل گفت: تربیت نسلی انقلابی و عاشورایی در جامعه از مهمترین رویکردهای مدیریت انقلابی در مدارس، بسیج و سایرنهادهای فرهنگی و انقلابی است که این مهم باید متعالی شود.

وی گفت: همه ما در بحث فضای مجای باید مسول باشیم و در خصوص آگاهی بخشی یه آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و آسیب های ناشی از فضای مجازی باید همه مشارکت کنیم و فرزندانمان را نسبت به مخاطرات پیش رو آگاه کنیم.

امام جمعه لنده گفت: آنچه نیاز مهم امروز جامعه است بحث ضرورت آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط بندی ها در حوزه های مختلف به خصوص فوتبال است.

در ادامه نیز رزمجو فرماندار شهرستان لنده گفت: هرکشوری که می خواهد برای پیشرفت و توسعه برسد باید بر روی نوجوانان و جوانان خود سرمایه گذاری کند تا به سعادت و پیشرفت برسد.

وی افزود: نوع نگاه به نوجوانان و جوانان باید به گونه ای باشد که رشد محور باشند چرا که این عزیزان سرمایه های حقیقی جامعه هستند و باید رویکرد ما نیز بر همین مبنا و محور باشد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: توجه به مسائل دینی و فرهنگی و علمی دانش آموزان می تواند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنان باشد.

وی افزود: فضای مجازی یکی از چالش های اساسی در خانواده ها است چرا که بدون اگاهی بخشی و توانمندی در این حوزه ورود می کنند که به خودی خود یکی از چالش های بزرگ در آینده جامعه است و باید در این زمینه تلاش های را مضاعف کنیم.

فرماندار شهرستان لنده تاکیدکرد: همه ما باید در راستای تعلیم و تربیت جامعه با دغدغه لازم ورود کنیم تا جامعه ای متعهد، متمدن و متخصص داشته باشیم.

در ادامه نیز سرهنگ رضایی جانشین سپاه ناحیه لنده گفت: تلاش های خوبی در حوزه معرفت افزایی و آموزش های تخصصی برای بسیجیان به خصوص دانش اموزان بسیجی اجرایی شده است که برنامه های مختلفی در طول هفته بسیج دانش آموزی مورد نظر است.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری نثر نویسی در حوزه بسیج دانش آموزی و شهدای دانش آموز، خاطره گویی در مدارس توسط رزمندگان دفاع مقدس و برگزاری برنامه های متنوع در این هفته با همکاری سایر ادارات خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: اگر امروز به درستی به وظیفه خود عمل نکنیم باید فردا نتیجه این سهل انگاری های در حوزه نوجوانان را در کلانتری ها به عنوان مجرم مشاهده کنیم لذا همه در قبال دانش اموزان به خصوص نوجوانان مسول هستیم.

وی افزود: برگزاری جلسه مشاوره در مدارس با استفاده از نخبگان حوزه مشاوره و روانشناسی در جهت تعالی آموزش و رفتار شناسی دانش آموزان و حتی والدین از برنامه های است که در دستور کار است.

در ادامه نیز حجت الاسلام الهی نیا با تاکید بر ضرورت آموزش در مدارس گفت: همکاری خوب آموزش و پرورش در برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی از رویکرهای مهمی است که با هدف تعالی و آشنایی قشر جوان صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنده آماده همکاری و همراهی با تمام نهادها و ادارات در راستای اجرای برنامه های مختلف برای نوجوانان و جوانان است.

انتهای پیام /

ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر 2
ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر 3
ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر 4
ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر 5
ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان در مسئله قمار و شرط‌بندی + تصاویر 6