سه‌شنبه 17 مهر 1403

ضریب ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به 1/24 نفر رسیده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ضریب ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به 1/24 نفر رسیده است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: ضریب ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به 1/24 نفر رسیده است و امروز شهرستان های زنجان و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند.

خدابخش مرادی، روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان با بیان اینکه در شرایط قرمز باید به ملاحظات فردی و اجتماعی توجه وافر و جدی شود و این یک امر طبیعی است، افزود: امروز در این استان، یک فرد مبتلا به ویروس کرونا می‌تواند حدود 2 نفر را به سرعت دچار این بیماری کند پس لازم است مردم همکاری خود را با مجموعه بهداشت و درمان بیشتر کنند تا به سمت وضعیت شرایط بحرانی نرویم.

وی با تاکید براینکه حساسیت‌ها به ویروس کرونا باید در اخبار بیشتر شود، اظهار داشت: تعداد مراجعان برای انجام آزمایش‌های سرپایی نیز از 20 درصد به 30 درصد رسیده است.

مرادی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید بیش از پیش در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه کمک‌کار مسوؤلان و دستگاه ذیربط در این امر مهم و حساس باشند افزود: سلامت مردم و جامعه، برای ما بسیار مهم است و باید حساس باشیم.

وی با بیان اینکه امروز تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در این استان 230 است تصریح کرد: باید شورای اطلاع رسانی و همچنین رسانه ها به موضوع کرونا توجه و عنایت ویژه داشته باشند چراکه بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، موضوعی تمام شده نیست.

مرادی با اشاره به اینکه امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات، مراقبت و پیشگیری از شیوع کرونا است به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم، پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای تولیدی و موضوع حفاظت شخصی، تاکید کرد و افزود: باید نظارت‌ها از سوی دستگاه های مسوؤل در خصوص این مهم بیشتر شود و لازم است مدیران ذیربط، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را قوی‌تر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه ابتلا به ویروس کرونا، پیر، جوان و کودک نمی شناسد، گفت: آمارها و گزارش‌های ارایه شده حکایت از این دارد که نسل جوان و نوجوان و حتی کودکان نیز در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

مرادی با تاکید براینکه باید سلامت مردم را تضمین کنیم، افزود: مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را به جد رعایت کنند و در مکان‌ها و محل‌های پر تعداد ازجمله مراسمات عروسی و عزا از ماسک و مواد ضدعفونی کننده (الکل) استفاده کنند تا میزان ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی باید از مراجعان بخواهند که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و در این میان لازم است شهرداری ها نیز در انجام کارها و فضای سبز این مهم را با دقت و حساسیت بیشتری انجام دهند، اظهار داشت: امروز، کرونا مساله اجتماعی ما است موضوعی که به خاطر عدم رعایت جدی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و کمرنگ شدن فاصله‌گذاری‌های اجتماعی از سوی مردم به سمت افزایش مبتلایان در استان و کشور می رویم.

مرادی با تاکید بر اینکه امروز کرونا به ما نزدیک است، تصریح کرد: نکته اساسی و نیاز امروز جامعه ما، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی، تولیدی، ادارات و سازمان های دولتی است و در واقع موضوع کرونا نباید یک امر عادی تلقی شود و همه باید به موارد بهداشتی توجه کنند و آن را فراموش نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان از سوی سران آمریکا اشاره کرد و افزود: امروز کشور در شرایط تحریم قرار دارد اما با وجود این، کارهای تولیدی بزرگی صورت گرفته است.

مرادی ادامه داد: باید اصحاب رسانه از نزدیک واحدهای تولیدی را ببینند تا با اطلاع رسانی آنان، مردم مطلع شوند که در شرایط سخت تحریم، همچنان عزم و همت ایرانی ها بلند است و به توفقیات خوبی نایل آمده ایم.

وی همچنین به مشکلات صنفی مطبوعات زنجان اشاره کرد و افزود: باید مساله کاغذ، زینک و تسهیلات مطبوعات برطرف و نتیجه آن نیز در جلسه بعد، ارایه شود چراکه این جلسات فقط برای بیان و طرح مشکل نیست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*