دوشنبه 2 مهر 1403

ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از 90 درصد گذشت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از 90 درصد گذشت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از 90 درصد گذشت.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی 120 هزار نفر شب اقامت است که تنها 10 درصد از ظرفیت اشغال آن خالی مانده است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان‌قیمت و زائرشهر رضوی، میهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا 470 نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده که زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستان قدس رضوی با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در 96 نقطه از استان برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده، گفت: امسال آئین نوروزگاه در 50 اقامتگاه بوم‌گردی، 22 شهرستان، 17 روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود.

موسوی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل صنایع دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز 1401 اشاره و اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی 560 غرفه عرضه صنایع دستی در تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی وی با بیان این‌که این غرفه‌ها صنایع دستی را در 22 شهرستان خراسان رضوی عرضه می‌کند، عنوان کرد: در این رویداد بزرگ هنری 620 هنرمند استان خراسان رضوی از 46 رشته صنایع دستی مشارکت دارند.

انتهای پیام