پنج‌شنبه 19 مهر 1403

طرح بزرگ پنج میم در استان البرز اجرایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح بزرگ پنج میم در استان البرز اجرایی شد

کرج - ایرنا - مدیراتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز گفت: به مناسبت اربعین حسینی طرح پنج میم با مشارکت دانش آموزان در این استان با شعار " برای اربعین کم نگذاریم " اجرایی شد.

مجتبی فریدونی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این طرح در منزل، مسجد، محله، مدرسه و فضای مجازی در دو بخش حضوری و غیر حضوری سازماندهی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح دانش آموزان در قالب اجرای برنامه های فرهنگی به یاد پیاده روی اربعین، پیام " گرچه دوریم به یاد تو سخن می گوییم" را درفضای مجازی و برنامه های حضوری منتشر می کنند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح پنج میم موجب تقویت سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ترویج فرهنگ محرمی و مصون ماندن افراد از آسیب های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این طرح نیز در راستای این دو برنامه ملی برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان به حیات طیبه برسند.

فریدونی ادامه داد: طرح 5 میم ازاین نظرارزشمند است که اجرای آن باعث می شود تا دانش آموزان با علم روز و توانمندی هایشان گام بردارند و به سبک زندگی اسلامی - ایرانی نزدیک شوند.

وی یادآورشد: وی برپایی نمایشگاه، انتشار پیام هایی از ائمه (ع)، رسول اکرم (ص)، معمارکبیرانقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی را با موضوع نقش خانواده، مسجد و مدرسه در تربیت فرزندان و تقویت بنیه معنوی آنان را از دیگر محورهای طرح پنج میم دراستان البرز برشمرد.

مدیراتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرزادامه داد: اجرای 18 سرود گروهی دانش آموزان به مناسبت های مذهبی و حماسی از جمله اربعین حسینی را از دیگر برنامه های طرح پنج میم در این استان ذکر کرد.

فریدونی عنوان کرد: در قالب این طرح یک پل ارتباطی بین منزل، مسجد، محله، مدرسه و فضای مجازی نیز ایجاد شده تا اوقات فراغت دانش آموزان به بطالت نگذرد و جریان آموزش و مهارت آموزی نیز تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و حفظ سلامت روحی و جسمی دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفس برای" نه گفتن " به رفتارهای خشونت آمیز و عدم گرایش به سرگرمی ها و بازی های کامپیوتری خشونت بار از جمله اهداف برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان البرز است.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*