جمعه 13 مهر 1403

طرح داربستی کردن در 350 هکتار از باغات استان زنجان اجرا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح داربستی کردن در 350 هکتار از باغات استان زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برنامه مصوب اجرای طرح فراز (داربستی کردن) تاکستان های این استان در سال گذشته 250 هکتار بود که با افزایش 40 درصدی نسبت به 350 هکتار در شهرستان های ابهر و خرمدره رسید.

مظفر یوسفی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است که اجرای آن موجب افزایش کیفیت محصول، مصرف بهینه آب، کنترل آفات و بیماری ها و افزایش درآمد بهره برداران می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح که با ترویج و فرهنگسازی به صورت خود اجرایی توسط بهره برداران انجام شده، موجب تثبیت اشتغال برای 350 نفر شده است.

یوسفی پور اظهار داشت: پیش بینی می شود در نتیجه اجرای این طرح سالانه سه هزار و 500 تن افزایش تولید انگور در باغات استان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سطح بارور کشت انگور در استان حدود 16 هزار هکتار است، افزود: سطح غیربارور کشت محصول انگور نیز نزدیک 800 هکتار است. یوسفی پور اظهار داشت: در استان زنجان هشت هزار و 500 نفر بهره‌بردار محصول انگور هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: در راستای اجرای عملیات اصلاح باغات نیز در سال گذشته انجام عملیات پیوند (سرشاخه کاری) به تعداد ده هزار اصله درخت گردو در سطح 52 هکتار باغات استان انجام شد که یکی از برنامه های موفق در زمینه استفاده از ارقام جدید برای مقابله با سرمازدگی بود.

*س_برچسب‌ها_س*