یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

طلال سلمان پیش از 22 بهمن با مردم ایران بیعت کرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
طلال سلمان پیش از 22 بهمن با مردم ایران بیعت کرد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلال سلمان با قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی و پیش از 22 بهمن سال 57 بیعت کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلال سلمان با قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی و پیش از 22 بهمن سال 57 بیعت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادبود طلال سلمان روزنامه‌نگار و بنیان‌گذار روزنامه «السفیر» لبنان عصر امروز 12 شهریور در سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان فرهنگی و همچنین جمعی از چهره‌های برجسته فرهنگی و رسانه‌ای کشور برگزار شد.

فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موقعیتی که طلال سلمان در فضای رسانه‌ای جهان عرب و ایران دارد، ابتداعا به نقطه کانونی خروج پهلوی دوم از کشور یعنی 26 دی سال 57 بر می‌گردد که برای اولین و آخرین بار یک روزنامه سرشناس عربی تیتری را به فارسی و با این عنوان «به همت خمینی، شاهنشاه در به در شد» منتشر کرد. در واقع سلمان با قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی و پیش از 22 بهمن سال 57 بیعت کرد.

وی ادامه داد: از این جهت طلال سلمان یک پیشگام شناخته شده در جهان عرب و در حمایت از انقلاب مردم فلسطین، انقلاب اسلامی و همه رخدادهایی است که محور مقاومت و هواداران آرمان فلسطین در طول سال‌های متمادین دنبال کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلال سلمان یک روزنامه نگار برجسته و شناخته شده‌ای است که هم در حرفه خودش فرد مبرز و تثبیت شده‌ای بود و هم در رسانه‌ای ویژه فعال می‌کرد؛ روزنامه‌ای که انتشارش متأسفانه چندسال قبل به دلیل محدودیت‌های مالی در بیروت متوقف شد و همواره در این مدت به عنوان یک کنش گر دائمی در عرصه تبیین جبهه مقاومت و رویاروی با رژیم صهیونیستی پویا و وفادار باقی ماند.

وی ادامه داد: سلمان این ثابت قدمی را تا آخرین دقایق عمرش گرانبهایش حفظ کرد و با وجود اینکه چندین بار خودش مورد ترور قرار گرفت، روزنامه و چابخانه روزنامه اش تخریب شد، اما دست از مبارزه جویی و مقابله با سلطنت طلبی‌های صهیونیست‌ها بر نداشت.

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم یادبود طلال سلمان روزنامه نگار و بنیان‌گذار روزنامه «السفیر» از این پیوند مشاهده کنید.