یک‌شنبه 18 شهریور 1403

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها اعلام شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه علم و صنعت ایران در نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دو سال است که در حال اجرا است و مجلس سال گذشته مصوب کرد که تا سال 1406 به روال گذشته برگردیم، این موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شد. وی افزود: شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرد، معمولا...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه علم و صنعت ایران در نوبت دوم کنکور سراسری 1403 در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دو سال است که در حال اجرا است و مجلس سال گذشته مصوب کرد که تا سال 1406 به روال گذشته برگردیم، این موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شد.

وی افزود: شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرد، معمولا مصوباتی که در شورای نگهبان رد می شود یا باید مجلس آن را تصحیح کند و یا از آن عبور کند. در صورت اصرار مجلس باید موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شود.

پورعباس اظهار داشت: در این مورد این مصوبه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را به مصلحت ندانست. بنابراین مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برقرار است و کار با آن ادامه می یابد.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه ها از کنکور 1403 گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی حدود 125 هزار داوطلب داریم و ظرفیت سال گذشته بیش از 200 هزار نفر بوده است. برای این گروه اگر همه داوطلبان انتخاب رشته کنند صندلی وجود دارد و رقابت بر سر صندلی بهتر است.

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: درباره گروه علوم انسانی نیز حدود 270 هزار نفر داوطلب وجود دارد که همین حدود ظرفیت وجود دارد. البته در این گروه رشته هایی مانند حقوق و روانشناسی دارای بیشترین رقابت هستند.

وی درباره شرایط امنیت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: شب گذشته پلیس فتا اعلام کرده است که 114 نفر را در زمینه تقلب و فروش تجهیزات تقلب دستگیر کرده است. شب آرامی گذراندیم و مشکل خاصی گزارش نشده است.

پورعباس درباره شرایط گرمای هوا و احتمال قطعی برق گفت: طبق روال هر ساله با وزارت نیرو همکاری شده است که قطعی برق در حوزه های کنکور نداشته باشیم.

وی درباره میزان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1403 گفت: تاکنون از 984 هزار داوطلب تعداد 920 هزار نفر کارت گرفته اند.