سه‌شنبه 10 مهر 1403

عارف در دیدار با پاشینیان: ارمنستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
عارف در دیدار با پاشینیان: ارمنستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد

اقتصادنیوز: معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارمنستان سیاست اصولی و ثابت است و هیچ نیرویی نمی تواند این سیاست جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد، تصریح کرد: ارمنستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد و مصمم هستیم از تمامی ظرفیت ها برای توسعه روابط تهران - ایروان استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلی در دیدار با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان که در ادامه سفر به ارمنستان و در حاشیه نشست روسای دولتهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شد، با تاکید بر عزم جدی دولت چهاردم بر گسترش و تعمیق همکاری ها با کشورهای همسایه تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر سیاست همسایگی، احترام به تمامیت ارضی و حسن همجواری با کشورهای همسایه استوار است. معاون اول رئیس افزود: افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تعمیق همکاری ها حائز اهمیت است که در این راستا می توان همکاری های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فعال شوند.

خبر مرتبط ایران و ارمنستان یک تفاهم‌نامه امضا کردند

اقتصادنیوز: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های تجاری از طریق تهاتر کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضاء کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط ایران و ارمنستان تاکید کرد: افزایش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران برای ارمنستان بسیار مهم است و مصمم هستیم مناسبات خود با ایران و حراست از این روابط خوب و عمیق را توسعه دهیم. وی همچنین با ابراز خرسندی از سطح روابط فی مابین در گشودن افقهای جدید برای توسعه بیشتر روابط تاکید کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
عارف در دیدار با پاشینیان: ارمنستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد 2