سه‌شنبه 24 مهر 1403

عالم دین افغان: غفلت در قبال بیت المقدس آب ریختن در آسیاب دشمن است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عالم دین افغان: غفلت در قبال بیت المقدس آب ریختن در آسیاب دشمن است

کابل - ایرنا - عالم و امام جمعه مزارشریف افغانستان اعلام کرد که غفلت در قبال بین المقدس به معنی آب ریختن در آسیاب دشمن و حضور در جبهه باطل است.

«عبدالروف توانا» روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با ایرنا گفت که فراموشی بیت المقدس به معنی فراموشی بیت الله الحرام است و سرفرازی جهان اسلام به آزادی قدس شریف پیوند خورده است.

وی تأکید کرد که دفاع از بیت المقدس وظیفه و رسالت دولت ها و ملت های مسلمان است، غفلت در این امر مهم به سود رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است که نباید صورت گیرد.

به باور این عالم دینی، انحطاط و فروپاشی جهان اسلام بعد از اشغال بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان و اندلس مرکز تمدن اسلامی بدست کفار آغاز گردید. تا زمانی که نخستین قبله مسلمانان از اشغال رژیم صهیونیستی خارج نشود ادعای عزت اقتدار و آزادی برای آحاد جامعه اسلام دروغی بیش نیست.

به گفته توانا مسلمانان برای دفاع از بیت المقدس و نجات سرزمین فلسطین نیاز به وحدت و بازسازی مجدد جامعه اسلامی دارند تا بتوانند در برابر مخالفان و غاصبان ایستادگی و مقاومت کنند.

این عالم دینی تأکید کرد: تا زمانی که فتنه و پراکندگی در کشورهای اسلامی برای تخریب یکدیگر ادامه داشته باشد، مشکل به نظر می رسد که ما بتوانیم در برابر دشمن بیرونی به موفقیت برسیم.

مردم مسلمان افغانستان امسال همراه با علما، فرهنگیان حوزه هایی دینی و مدارس حمایت از قدس و ملت فلسطین را از طریق اینترنت، نصب تصاویر و تبلیغات در شهرهای این کشور ادامه می دهند و تلاش می کنند با وجود اینکه ویروس کرونا مانع برگزاری تجمعات مردم می شود اما آنها از انجام مسئولیت دینی و ایمانی خود پیروز و سربلند بیرون آیند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*