سه‌شنبه 17 مهر 1403

عباسی: آمریکا دنبال ضربه به ایران از طریق نیروهای نیابتی است / مذاکرات هسته‌ای را تمام شده می‌دانیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عباسی: آمریکا دنبال ضربه به ایران از طریق نیروهای نیابتی است / مذاکرات هسته‌ای را تمام شده می‌دانیم

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر کنار گذاشتن مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: نمی‌توانیم اظهارات اخیر مقامات آمریکایی را نسبت به مذاکرات هسته‌ای قبول کنیم زیرا که دولت آمریکا معمولا به صورت چند وجهی عمل می‌کند و به شکل موازی، پروژه‌های خود را برای دشمنی با جمهوری اسلامی اجرا می‌کند.

وی افزود: آمریکایی ها به دنبال این هستند که برخی موضوعات را به صورت انحرافی جلوه دهند و از التهابات و حوادث اخیر کشور، برای کار تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند. بنظر می‌رسد که آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی از تغییر نیروهای نیابتی خود در منطقه باشد و این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی ادامه داد: امکان دارد که مقامات آمریکایی در تبلیغات رسانه‌ای و اظهارات رسمی، ادعا کنند که به دنبال مذاکره با ایران نیستند؛ اما در باطن به دنبال مذاکره و نرمش از سوی جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند علاوه بر فشار اقتصادی بر ایران و تبلیغات رسانه‌ای علیه نظام، از مذاکره کنندگان ما امتیاز بگیرند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که آمریکایی‌ها نیازمند مذاکره با ایران هستند و همواره به مقامات ایرانی برای آغاز مجدد مذاکرات و حضور در کنار کشورهای 4+1فشار آورده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای گفت: می‌توانیم مذاکرات هسته‌ای را تمام شده بدانیم زیرا هیچ دستاوردی برای ایران نخواهد داشت. ما درحال حاضر هیچ راهی جز مقاومت در برابر تحریم‌ها نداریم و باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها باشیم.