چهارشنبه 28 شهریور 1403

عبور نفتکش‌های روسیه و چین از دریای سرخ

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
عبور نفتکش‌های روسیه و چین از دریای سرخ

به ادعای ناظران هنگامی‌که یک کشتی به طور مکرر و در مدت زمانی کوتاه نام خود را تغییر می‌دهد، می‌تواند سردرگمی‌ایجاد کند، به خصوص که اطلاعات مالکیت جدید بلافاصله در همه پایگاه‌ها منعکس نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، طبق داده‌های حمل و نقل مارین ترافیک، نفتکش «آندرومدا استار» در ورودی جنوبی کانال سوئز قرار داشت که از بندر اوست - لوگا روسیه آمده و عازم آسیا بود. نکته قابل تامل این است که این کشتی در اواخر آوریل هدف موشک‌های بالستیک ضدکشتی (ASBM) که توسط انصار الله یمن پرتاب شده بود، قرار گرفت.

با این همه این نفتکش به حرکت خود در دریای سرخ به سمت بازار آسیایی ادامه داد؛ جایی که هند و چین مشتریان اصلی مسکو هستند. در زمان حمله، انصار الله به اشتباه به کشتی برچسب «نفت‌کش بریتانیایی» زدند که به احتمال زیاد به دلیل ارتباط قبلی آن با یک شرکت مستقر در بریتانیا بود. با این حال در واقعیت، این کشتی یک کشتی تحت تحریم اتحادیه اروپا است که مالک ثبت شده آن در سیشل مستقر است. بخشی از «ناوگان تاریک» که نفت روسیه را در بحبوحه تحریم‌های غرب بر بخش انرژی مسکو حمل می‌کند. داده‌های ردیاب حوادث دریایی «مؤسسه مارین ترافیک» نشان می‌دهد که نفتکش با پرچم پاناما تنها کشتی درگیر در حمل و نقل نفت روسیه نیست که پس از تجربه حمله انصار الله از دریای سرخ عبور کرده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «رمزگشایی از محرمانه‌های انصارالله با مسکو و پکن / معمای عبور نفتکش‌های روسیه و چین از دریای سرخ» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.