شنبه 8 اردیبهشت 1403

عجیب ترین قتل ها بخاطر یک نگاه چپ | از قتل بخاطر تفاله چای تا جنایت برای کبوتر

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
عجیب ترین قتل ها بخاطر یک نگاه چپ | از قتل بخاطر تفاله چای تا جنایت برای کبوتر

پسر جوان که تنها به خاطر «یک نگاه چپ» دست به جنایت زده و 19 ماه با هویت جعلی زندگی می‌کرد، در پایتخت دستگیر شد. عجیب ترین قتل ها بخاطر انگیزه‌هایی باورنکردنی | از قتل بخاطر تفاله چای تا جنایت برای کبوتر پسر جوان که تنها به خاطر «یک نگاه چپ» دست به جنایت زده و 19 ماه با هویت جعلی زندگی می‌کرد، در پایتخت دستگیر شد.

عجیب ترین قتل ها بخاطر انگیزه‌هایی باورنکردنی | از قتل بخاطر تفاله چای تا جنایت برای کبوتر

پسر جوان که تنها به خاطر «یک نگاه چپ» دست به جنایت زده و 19 ماه با هویت جعلی زندگی می‌کرد، در پایتخت دستگیر شد.

دوم مرداد سال گذشته 6 پسر جوان که با یکدیگر دوست و فامیل بودند برای تفریح و خوشگذرانی به منطقه چهارباغ شهرستان نهاوند واقع در استان همدان رفتند. آنها درحالی‌که بساط جوجه‌کباب راه انداخته بودند با دو پسر غریبه به نام‌های میلاد و سجاد روبه‌رو و برای یک لحظه چشم در چشم شدند.

همین چشم در چشم شدن آنها باعث شد که ناگهان سجاد با گفتن این جمله که «چرا چپ چپ نگاه می‌کنید»، درگیری هولناکی راه بیاندازد. درگیری‌ای که در جریان آن جوانی 20ساله به نام مهران با ضربات چاقوی سجاد به قتل رسید.

با فرار سجاد از مهلکه، وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت اما هیچ سرنخی از او نبود. حتی نزدیکانش هم می‌گفتند که نمی‌دانند وی کجا رفته است و عده‌ای نیز مدعی شدند که او به خارج از کشور گریخته است.

مقتول را از قبل می شناختی؟

نه اصلا. آن روز برای اولین بار بود که او را می دیدم.

انگیزه ات از قتل چه بود؟

اگر بگویم به خاطر هیچ مرتکب قتل شده ام، باورتان می شود؟ خودم که هنوز باورم نمی شود که ناخواسته دستانم به جنایت آلوده شده است. هر شب برای آمرزش این گناه بزرگم دعا می کنم، نمازهای قضای مقتول را می خوانم و هر شب دعا می کنم تا خانواده مقتول مرا حلال کنند. کاش بدانند که عمدا جان عزیزشان را نگرفته ام. من خودم عزیز از دست داده ام و می دانم مرگ ناگهانی یک عزیز چقدر برای خانواده اش و بازمانده ها سخت و دشوار است. ای کاش مرا ببخشند و حلال کنند. من خیلی پشیمانم و به هیچ عنوان عمدی در کارم نبود.

از روزحادثه بگو، چه شد که دست به جنایت زدی و جان مقتول را گرفتی؟

به خاطر هیچ و پوچ! آن روز با دوستم میلاد رفته بودیم تفریح. من اهل شهرستان نهاوند هستم و آن روز رفتیم سمت چهارباغ. در آنجا چشمشان به مقتول و دوستانش افتاد. حدود 6 نفر بودند که آنها هم برای تفریح و هواخوری راهی آن منطقه شده بودند. احساس کردم چپ چپ نگاهمان می کنند که ابتدا به آنها تذکر دادم اما نگاه هایشان تمامی نداشتند. رفتارهایشان جوری بود که احساس کردم با نگاهشان من و دوستم را به تمسخر گرفته اند! گفتم چرا بد نگاه می کنید اما آنها مدعی بودند که اصلا به ما نگاهی نمی کنند و حواسشان جای دیگری است اما حقیقت را نمی گفتند. بر سر این مسئله خیلی جزیی و پیش پا افتاده، درگیری میان ما شکل گرفت. آنها تعدادشان زیاد بود که ما رفتیم چند نفر از دوستانمان را صدا زدیم و شدیم 10 نفر. سپس برگشتیم و مجددا با آنها درگیر شدیم. اصلا متوجه نشدم که چطور با چاقو ضربه ای به مقتول زدم و جانش را گرفتم، انگار جو گیر شدم اما باز هم تاکید می کنم که قصد قتل نداشتم و از آن روز تا الان به شدت عذاب وجدان دارم.

پس چرا خودت را معرفی نکردی تا به عذاب وجدانت پایان بدهی؟

چون از زندان و قصاص می ترسیدم.

از این 19 ماه زندگی پنهانی ات بگو؟

وقتی متوجه شدم که قاتلم و تحت تعقیب، از ترس دستگیری و قصاص فرار کردم از نهاوند. تصمیم گرفتم در پایتخت زندگی کنم چون می دانستم تهران، شهر بزرگی است و شناسایی نخواهم شد. با مدارک و هویت جعلی زندگی مخفیانه ای را در پیش گرفتم و با کارت های عابر بانک دیگران زندگی و خرید می کردم اما یک اشتباه باعث شد تا دستم رو شود و لو بروم.

چه اشتباهی؟

رفته بودم از سوپرمارکت خرید کنم و آنجا بود که متوجه شدم کارت های عابربانک دیگران همراهم نیست. آن روز ناچار شدم از کارت عابربانک خودم استفاده کنم که همین موجب شد تا شناسایی و دستگیر شوم.

انگیزه های عجیب

تا کنون جنایت‌های زیادی در سراسر کشور رخ داده‌اند که حتما از شنیدن انگیزه آنها، متعجب می‌شوید. انگیزه‌هایی که باورتان نمی‌شود آغازگر هولناک‌ترین درگیری‌ها باشند.

به خاطر یک طوطی

یکی از عجیب‌ترین انگیزه‌ها برای ارتکاب جنایت، «طوطی کاسکو» بود. ماجرا از این قرار بود که جوانی یک طوطی کاسکو به دوستش امانت داد. دو هفته از این اتفاق گذشت و صاحب طوطی نزد دوستش رفت تا پرنده اش را تحویل بگیرد اما او حاضر به پس دادن پرنده نشد. آن روز دعوایی میان دو دوست شکل گرفت که به قتل یکی از آنها منجر شد. این جنایت اردیبهشت سال 93 رخ داد و قاتل که فراری شده بود بعد از 5 ماه فرار دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: مقتول دوست صمیمی‌ام بود. او شب حادثه پیش من آمد و گفت طوطی اش را می‌خواهد. من گفتم طوطی داخل اتاق است و پدر و مادرم خواب هستند و نمی‌توانم الان طوطی را پس بدهم. او عصبانی شد و با هم درگیر شدیم و این جنایت رخ داد.

به خاطر تفاله چای

8سال پیش بود که مردی جوان پس از نوشیدن یک فنجان چای قربانی دعوایی عجیب شد. او پس از نوشیدن چای تفاله آن را از پنجره بیرون ریخت. تفاله روی سر یکی از همسایه‌ها فرود آمد و همین انگیزه جنایت شد. عامل جنایت که مردی مغازه دار بود پس از دستگیری گفت: مقتول در ساختمان بالای مغازه‌ام سکونت داشت. آن روز مقابل مغازه‌ام ایستاده بودم. ناگهان احساس کردم که چیزی روی سرم افتاد. بالا را که نگاه کردم مرد همسایه را دیدم. او با وجود اینکه من در آنجا ایستاده بودم، تفاله چای خود را به پایین ریخت و همین باعث عصبانیت من شد و با او درگیر شدم و ناخواسته وی را به قتل رساندم.

به‌خاطر کبوتر

«کبوتر» یکی دیگر از انگیزه‌های عجیب است که تا حالا باعث تشکیل چند پرونده قتل شده است. یکی از آنها چند سال پیش اتفاق افتاد. قاتل، جوانی به نام سیامک بود که شب حادثه به پشت‌بام خانه عمویش رفته و مشغول کشیدن قلیان شد. همان لحظه تعدادی از کبوترهای پسرهمسایه روی پشت‌بام آنها نشست. سیامک و پسرعموهایش کبوترها را پر دادند که همین کارشان باعث درگیری آنها با پسرهای همسایه شد. دعوا حتی به خانواده‌های دو طرف هم کشیده شد. در نهایت سیامک که نتوانسته بود خشمش را کنترل کند جان مرد همسایه را گرفت.

به خاطر 500 تومان

هرچند اختلاف مالی انگیزه قاتلان زیادی است اما قتل بر سر 500 تومان، عجیب و باورنکردنی است. این حادثه در یکی از محله های پایتخت رقم خورد. قاتل و مقتول همکار بودند و در یک ساختمان کار می کردند. یکی از آنها برای خرید به سوپرمارکت رفت و وقتی برگشت تصمیم گرفت حساب و کتاب کند تا دوستش دنگش را بپردازد. اما در این بین دوستش 500 تومان به او بدهکار شد و بر سر این موضوع، آنچنان درگیری میان دو دوست جدی شد که با قتل یکی از آنها پایان یافت. قاتل پس از دستگیری، هربار که تحت بازجویی قرار می گرفت به گریه می افتاد و می گفت هنوز باور و درک این موضوع که به خاطر مبلغ ناچیز، حق زندگی از دوستش را گرفته برایش سخت و دشوار است.

به خاطر یک اسپیکر

یکی دیگر از حادثه های باور نکردی، قتل دوست به خاطر یک اسپیکر بود. ماجرا از این قرار بود که مقتول، اسپیکر خود را به دوستش امانت داده بود اما وی حاضر به برگرداندن اسپیکر نمی شد. این دو دوست بر سر این موضوع عجیب با هم درگیر شدند و حتی شاهدان هم نتوانستند به دعوایشان پایان بدهند. ناگهان قاتل که حاضر به برگرداندن اسپیکر نبود به سمت مقتول هجوم برد و جانش را گرفت.

قتل بر سر غرغر کردن

غر غر کردن نیز دلیل عجیب و باور نکردنی قاتلی بود که ناخواسته جان دوستش را گرفت. ماجرا از این قرار بود که اردیبهشت امسال مردی ناپدید شد و چون آخرین بار با یکی از دوستانش به نام ناصر قرار داشت، ماموران وی را دستگیر کردند. او دربازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مقتول از دوستانم بود که حالش خوب نبود و می خواستم وی را به دکتر بروم. آن روز هر جا رفتیم تا دوستم را بستری کنیم، تخت خالی پیدا نشد. از سوی دیگر من معتاد بودم و می خواستم مواد بکشم. ناچار شدم بین راه توقف کنم تا کمی مواد مصرف کنم. دوستم اما مدام غر می زد و بهانه می گرفت. می گفت نمی تواند صبر کند و باید هرچه زودتر او را به دکتر ببرم. ناگهان عصبانی و کلافه شدم و سنگی به سمتش پرتاب کردم تا او ساکت شوم اما در اوج ناباوری، دوستم خونین روی زمین افتاد و جان باخت.

منبع: همشهری

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید