جمعه 31 فروردین 1403

عدم گفت‌وگو در خانواده از چالش‌های مهم است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
عدم گفت‌وگو در خانواده از چالش‌های مهم است

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی یاریگران زنان با رویکرد کاهش تقاضای مواد مخدر اظهار کرد: در این طرح محوریت خانواده را در اصل پیشگیری و اصلاح سبک زندگی اصل قرار داده‌ایم، اصلاح خیلی از رفتارها در خانواده آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در 64 شهر کشور اجرایی شده و به موضوع خانواده و انسجام خانواده در موضوع ارتباط اعضا خانواده پرداخته است، عدم گفت‌وگو در خانواده یکی از چالش‌های مهم خانواده‌ها نه تنها در ایران بلکه در جهان است. همین موضوع سبب شده است که خانواده رکن حمایتی و رفع مشکل خود در آسیب‌ها را از دست بدهد.

ابتکار ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌هایی که داریم شکاف‌های نسلی است و این موضوع تأثیر زیادی در بحث اعتیاد دارد که ما در این حوزه هم طرح عنوان طرح‌های مختلف با تمرکز بر اهمیت گفت‌وگو ارائه دادیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: ارتقا سطح تاب‌آوری اجتماعی دیگر موضوع مورد اهمیت ما بوده است، اینجا هدف اصلی ما زنان هستند و هدف این است که زنان با رسیدن به درک درستی از مشکلات بتوانند به یک توانمندی برسند.

وی گفت: در بیش از 940 منطقه در کشور طرح تاب‌آوری اجتماعی اجرا شده است و به عنوان مثال تأثیر این طرح را در یکی از شهرهای حاشیه نشینی شیراز دیده‌ایم.

ابتکار گفت: ما با جنگ اقتصادی و روانی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنیم و از طرفی هم با بیماری کرونا درگیر هستیم و باید به بحث امید توجه جدی تری شود و باید برنامه‌هایی بانشاط در خانواده‌ها داشته باشیم.