شنبه 14 مهر 1403

عراقچی: صهیونیست‌ها می‌توانند اراده ما را یک بار دیگر آزمایش کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عراقچی: صهیونیست‌ها می‌توانند اراده ما را یک بار دیگر آزمایش کنند

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه عصر امروز (شنبه) 14 مهرماه در نشست خبری در دمشق گفت: ما به دنبال آتش‌بس هم در غزه و هم در لبنان هستیم. شرایط آتش‌بس باید مورد توافق فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها قرار بگیرد در آن صورت مورد حمایت ایران و سوریه هم خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران و واکنش ایران افزود: واکنش ما به هر حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی کاملاً روشن است.

* هیچ‌کس حق ندارد به‌جای یمنی‌ها تصمیم بگیرد

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: برای هر عملی یک عکس‌العملی از سوی ایران به‌صورت متناسب و مشابه خواهد بود و حتی قوی‌تر؛ این را در گذشته ثابت کردیم و می‌توانند اراده ما را یک‌بار دیگر آزمایش کنند.

عراقچی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ابتکارات برای آتش‌بس در غزه و لبنان اظهار داشت: در حال مشورت و مذاکره با کشور‌هایی هستیم که این ابتکار‌ها را مطرح کردند ایده‌هایی وجود دارد و هنوز در موقعیتی نیستیم که درباره جزییات آن صحبت کنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره یمن گفت: همان‌طور که فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند. دوستان ما در یمن خودشان تصمیم خواهند گرفت و هیچ‌کس حق ندارد برای آنها تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: یمنی‌ها به هر تصمیمی برسند ایران حمایت می‌کند. هیچ‌کس حق ندارد به‌جای آنها تصمیم بگیرد.

* روابط ایران و سوریه راهبردی است و تغییر نمی‌کند

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی بیان کرد: پیام ما به سوریه کاملاً روشن است. دولت ایران همچنان به روابط خوب خودش با دولت سوریه ادامه خواهد داد.

سیدعباس عراقچی گفت: سیاست دولت جدید (دولت چهاردهم) ادامه سیاست‌های قبلی است. روابط ما و سوریه راهبردی است و تغییر نخواهد کرد و با سوریه در همه مسائل منطقه هماهنگ خواهیم بود و به مشورت‌های خود ادامه خواهیم داد.