شنبه 14 مهر 1403

عرصه فضای مجازی در مسیر رشد روز افزون خود قرار گرفته است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عرصه فضای مجازی در مسیر رشد روز افزون خود قرار گرفته است

حجت پور با بیان اینکه عرصه فضای مجازی در مسیر رشد روز افزون خود قرار گرفته است، گفت: امیدواریم بتوانیم ظرفیت و استعدادهای استان را در حوزه فضای مجازی شناسایی و در حوزه توانمندسازی بیشتر اقدام کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، سرهنگ حسن حجت پور عصر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج لرستان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج، اظهارداشت: امروز عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات است به گونه‌ای که رشد روز افزون ابزارها در حوزه فناوری و تولید محتوا سبب شده که در هم تنیدگی گسترده‌ای در زندگی اجتماعی، فردی و زیست مجازی ما اتفاق بیفتد و ما عملا وارد دنیایی به نام «دنیای مجازی» شده‌ایم که گاها می‌شود از آن به عنوان دنیای واقعی هم نام برد.

وی افزود: اهمیت این فضا به قدری است که مقام معظم رهبری اهمیت آن را در حد معجزه قرن بیستم یعنی انقلاب اسلامی می‌دانند و ایشان اهمیت فضای مجازی را هم تراز با انقلاب می‌دانند، در همین راستا سازمان فضای مجازی بسیج، برای خود ماموریتی تعریف کرده است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج لرستان عنوان کرد: همان طور که بسیج در همه عرصه‌ها حضور پررنگی داشته است و هم اکنون نیز در طلیعه هفته مبارک بسیج هستیم، سازمان فضای مجازی بسیج به منظور جامع عمل پوشیدن به منویات مقام معظم رهبری در بحث فضای مجازی، اقدام به برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج با سه هدف برگزار شده است، بیان کرد: هدف نخست نمایش توانمندی‌های تخصصی بسیج در عرصه تولید محتوا در بستر فضای مجازی است، ما در این رویداد 48 ساعت در خدمت نخبگان تولید محتوای فضای مجازی بودیم و این نخبگان آثار خود را در حوزه تولید محتوا خلق کردند.

حجت پور هدف دوم برگزاری این رویداد را ارتقاء و رشد توانمندی فنی و خلاقانه نیروهای مردمی در عرصه تولید محتوای بسیج دانست و گفت: بنده این نوید را به همه شرکت کنندگان می‌دهیم، هرچند اکنون اختتامیه چهارمین رویداد سراسری تولید محتوا دیجیتال بسیج است ولی قطعا این آغاز راه ماست یعنی ما از این مسیر شناسایی استعدادهایی را داشتیم و حتما سعی می‌کنیم در روزها، هفته و ماه‌های آتی با ارتباط مستمری که با دوستان خواهیم داشت سطح توانمندی‌های آنها را با برگزاری آموزش‌ها و کارگاه ها بتوانیم افزایش دهیم.

وی هدف سوم را شناسایی استعدادهای برتر در حوزه تولید محتوا با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد دیجتیال برشمرد و تصریح کرد: در جهان امروز با توجه به رشد فناوری اقتصاد دیجیتال که بخش بزرگی از تولید ناخالص ملی کشورها را دارد تشکیل می‌دهد، ما به عنوان جمهوری اسلامی که در مسیر حرکت تمدن نوین اسلامی هستیم راهی نداریم جزء اینکه در عرصه اقتصادی دیجیتال هم فعال باشیم به همین منظور رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در دو بخش امسال آغاز به کار کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج لرستان خاطرنشان کرد: یک بخش مجازی و مردمی بود که از پنجم تا بیست و پنجم آبان ماه آثار مردمی را در سه بخش عکاسی، گرافیک و ویدئو جمع‌آوری کردیم که در این راستا بیش از 200 اثر به دبیرخانه فضای مجازی ارسال شد و در آنجا مورد داوری قرار گرفت و ان‌شاءلله سه اثر برتر به تهران معرفی می‌شوند تا در رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال مورد تقدیر قرار گیرند.

وی اظهارداشت: در همین راستا بخش دیگری را تحت عنوان «رویداد تولید محتوای دیجیتال» به شکل حضوری آغاز کردیم که 48 ساعت در خدمت شرکت کنندگان بودیم که در قالب 52 تیم ثبت نام کردند.

حجت پور افزود: 52 تیم مذکور روز اول وارد مسابقه شدند، 212 نفر ثبت نام کردند که 21 تیم در بخش پویانمایی، 16 تیم در بخش تولید نرم افزار و 10 تیم در بخش تولید بازی به رقابت پرداختند.

وی عنوان کرد: به لطف خدا می‌توان گفت امروز عرصه فضای مجازی در مسیر رشد روز افزون خود قرار گرفته است به گونه‌ای که ما امسال بیش از 50 درصد افزایش شرکت کننده را داشتیم آن هم در دورانی که با یک نبرد رسانه‌ای نابرابر و ناجوانمردانه مواجه هستیم.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج لرستان ضمن قدردانی از تمامی کسانی که اجرای این رویداد را پشتیبانی کرده بودند، گفت: از پشتیبانی معاون فناوری استانداری لرستان، دبیر کمیته ملی کنگره شهید 6544 شهید لرستان همچنین فرماندهی و جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم ظرفیت و استعدادهای استان را در حوزه فضای مجازی شناسایی و در حوزه توانمندسازی بیشتر اقدام کنیم.

انتهای پیام /