یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در خصوص قیمت خودرو و نحوه فروش آن تاکنون هیچ مصوبه، ابلاغیه و دستوری نداشته است.»

در این ویدئو یک استاد مالزیایی یک روش ساده و 30 ثانیه ای برای رفع نشتی شلنگ و اتصال دو شلنگ به یکدیگر را با استفاده از یک رابط پلاستیکی یاد می دهد.

مراسم یادبود امیربانو کریمی، استاد فقید زبان و ادبیات فارسی جمعه 15 دی ماه در حضوری جمعی از هنرمندان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات برگزار شد.

شیر و مرغان دریایی به خیابان‌ها شهر شیلی هجوم بردند. حیوانات در میان تجمع ماهیگیران معترضان گشت زده و پرندگان روی خودروهای معترضان غذا خوردند.

روز گذشته «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صنعت در کنار گذر شمالی قزوین، دچار سانحه رانندگی شد که بلافاصله به یکی از مراکز درمانی قزوین متقل شد. گفته می‌شود خودرویی که عامل تصادف بوده پس از وقوع برخورد با خودروی حامل مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از صحنه گریخته است. با تلاش‌های کادر درمان بیمارستان رازی قزوین وضعیت معاون وزیر صمت بهتر شده و علائم حیاتی در حالت...

در این ویدئو، نحوه عملکرد سیستم به کار رفته در ساختمان های ضد زلزله را ببینید.

شاید ساختار رسمی نسبت به این شکاف‌های تحلیلی بی‌تفاوت باشد و به آن اهمیتی ندهد، ولی این گسست‌های تحلیلی بازتابی از گسست‌های عینی جامعه ایران هستند و موجب ناپایداری و مانع از وحدت‌یابی جامعه شده‌اند و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید.

کمال‌الدین یا شمس‌الدین محمد وحشی بافقی یکی از شاعران نامدار سده دهم ایران است که در سال 939 هجری قمری در شهر بافق از توابع یزد چشم به جهان گشود. وی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش سپری نمود. وحشی در جوانی به یزد رفت و از دانشمندان و سخنگویان آن شهر کسب فیض کرد و پس از چند سال به کاشان عزیمت نمود و شغل مکتب‌داری را برگزید. وی پس از روزگاری اقامت در کاشان و سفر به بندر هرمز و هندوستان،...

فنگیون A8 در 4 تریم وارد نمایندگی های برند شده است. گفتنی است، فنگیون (فولوین) برندی است که برای ارائه محصولات مبتنی بر انرژی های نوین گروه چری فعالیت می کند.

امریکا می گوید کره شمالی ارسال محموله های تسلیحاتی خود را برای روسیه به وسیله کشتی های "شبح" ادامه می دهد. منظور از کشتی های شبح، کشتی هایی است که به صورت ناشناس و با خاموش کردن سامانه های ماهواره ای راهبری، حرکت می کنند تا شناسایی نشوند.

چون نفت ایران تحریم است چینی ها آن را به عنوان نفت مالزی یا اماراتی وارد می کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای جوانی جمعیت، تسهیلات و اشتغال، گفت: 127 هزار میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است اما علی‌رغم این موضوع 263 هزار نفر نیز در صف وام ازدواج قرار دارند که در تسریع آن باید تدبیر شود و دولت مردمی در پیگیری و حل مشکلات و دغدغه‌های جوانان بسیار مصمم است.

نتایج نهایی تایید یا ردصلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس دوازدهم از سوی شورای نگهبان اعلام شد، براساس اخبار منتشر شده تا این لحظه در میان ردصلاحیت شدگان برخی از چهره‌های شاخص سیاسی حضور دارند، آنچنان که محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در شبکه اجتماعی ایکس از ردصلاحیت تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص و رأی‌آور نزدیک به علی لاریجانی در سراسر کشور خبر داد.

قالیباف در صفحه توییتر خود نوشت: حاج قاسم عزیز کاش قابل باشیم و دستمان را بگیری تا کارهای بر زمین‌مانده‌ات را تمام کنیم، تا آخرین نفسمان.»

جلال محمودزاده از جمله نمایندگان اهل سنت است که صلاحیت او هم در هیئت اجرایی و هم در هیئت نظارت رد شده است.

این ژنرال ارتش آمریکا گفت: «ما نه به دنبال درگیری گسترده‌تر با ایران هستیم و نه به دنبال درگیری با نیروهای نیابتی [تحت حمایت ایران] اما نمی‌خواهیم کنار ایستاده و از دور نظاره‌گر تهدید شدن نیروهایمان باشیم بدون آنکه اقدامات محافظتی لازم را انجام دهیم.»