یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

وقتی در ایالات متحده از من می‌پرسند نجس بودن یعنی چه، توضیح می‌دهم که کاست مثل نژادپرستی علیه سیاهپوستان در آمریکا است. اما بعد می‌پرسند «چگونه کسی کاست شما را تشخیص می‌دهد؟»، چون کاست مثل رنگ پوست نیست که به چشم بیاید.

ارزش غذایی برخی از ابر (سوپر) غذاها فراتر از تغذیه صرف است. این مواد غذایی دارای خواص منحصر به فردی هستند که بر روحیه و سلامت روان ما تأثیر مثبتی می‌گذارند. همانطور که طعم این ابرغذاها را می‌چشید، به یاد داشته باشید که تغذیه بدن به معنای تغذیه ذهن شما نیز هست و به شادتر شدن کمک می‌کند.

در اتفاقی عجیب راننده یک خودروی لندکروز اقدام به جا به جایی پراید وانت کرد. این ویدیو را یک شهروند شیرازی در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.

در این ویدئو یک بانوی روستایی آذری را می بینید که به پخت متفاوت و دیدنی واویشکای مرغ می پردازد.

دیوارنگاره میدان فلسطین به زبان فارسی عبری ساعتی قبل با عبارت «تابوت‌هایتان را آماده کنید!» به زبان‌های فارسی و عبری اکران شد.

ویدئویی از بلایی که موشک سپاه سر مقر تروریست ها آورد و حجم خرابی را ببینید.

سید ابراهیم رئیسی گفت: بساط بی‌حجابی برچیده می‌شود، اما برنامه‌ریزی می‌خواهد و باید با تدبیر باشد.

یک جرثقیل در یکی از خیابان‌های شهر گلن دژیک روسیه با 14 خودرو تصادف کرد که منجر به مصدومیت سه نفر شد.

گردشگر آلمانی که نزدیک به سه هفته پیش قصد ورود به مهاباد را داشت بر اثر نقص فنی خودروی خود در این مدت در منطقه ماندنی شد و اتفاق‌هایی برای او رخ داد که انتظارش را نداشت. این گزارش را درباره آنچه رخ داده می‌بینید و می‌شنوید.

در میان 34 فیلم اعلام شده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر 5 بازیگر مرد و 2 بازیگر زن هر کدام با حضور در دو فیلم، پرکارترین بازیگران این دوره شناخته می‌شوند. امیر حسین آرمان تنها بازیگری است که در دو فیلم از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

سردرد دردناک است، اما در بیشتر مواقع سردرد‌ها نشانه‌ای از این نیستند که شما یک مشکل پزشکی جدی دارید. اما اگر هنگام سردرد علائم یا مشکلات جدید و متفاوتی را تجربه می‌کنید که شدیدتر از حد طبیعی هستند، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

بارش شدید برف بر زندگی در باکو پایتخت آذربایجان تأثیر منفی گذاشت. برف که خیابان‌ها و معابر را سفید کرده بود در حمل و نقل نیز اختلال ایجاد کرد. در حالی که خودرو‌ها در تردد با مشکل مواجه بودند، برخی خودرو‌ها سر خورده و از جاده خارج شدند. خودرو‌هایی که از جاده خارج شده بودند با کمک شهروندان به مسیر خود ادامه دادند. اعلام شد شرایط نامساعد جوی در باکو و استان‌های اطراف آن تا 16 ژانویه ادامه...

اکبر هاشمی رفسنجانی: نقطه منفی از دولت نهم شروع شد. برای من همه چیز روشن است که چه کسانی بودند و چه کار کردند که یک چنین آدمی را بیاورند، بعد هم همکارانش، کم کم شناخته شدند. احساس وظیفه کردم بیایم و نگذارم که دست نااهلان باز شود.

با یکسری قوانین عجیب و غریب، دریافت ضمانت و وثیقه های سنگین از رزیدنت‌ها برای این‌که بعد از پایان تحصیل نه تنها در ایران بمانند بلکه در هر منطقه‌ای که وزارت بهداشت تعیین کرد ارائه خدمت دهند همان اقدام عجیب این وزارتخانه و شرط آن برای ادامه تحصیل دانشجویان دستیاری است.

حدود سی سال از ساخت و پخش سریال پدرسالار گذشته است. سریالی پربیننده درباره یک خانواده بزرگ که طبق دستور پدر، پسران و همسران آنها باید در خانه پدر خود زندگی می‌کردند.

دانشجویان خارج از کشور در بازگشت به وطن خود اکثراً این حس عمیق تنهایی را تجربه می‌کنند. حتی با داشتن شبکه‌ای از روابط مراقبتی و حمایتی، اغلب آن‌ها دچار «شوک فرهنگی معکوس» می‌شوند - همان «فرآیند تنظیم مجدد، فرهنگ‌پذیری مجدد و جذب مجدد فرهنگ موطن خود پس از زندگی در فرهنگی متفاوت» و مشخصه این بزنگاهِ حساس احساس تنهایی و بی‌کسی عمیق است.