جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

در قسمت بالای کنسول یک پروژکتور (هرم) سه بعدی هولوگرافیک مشاهده می شود که به عنوان نمایه ای از آینده نگر بودن کابین این خودرو نصب شده است.

صنعت کریپتو هند و مقامات دولتی به بحث در مورد تغییرات احتمالی در مقررات مربوط به ارزهای دیجیتالی اعلام شده در اوایل ماه جاری ادامه دادند.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و تحمیل هزینه بیشتر به سبد خانوار‌های کم درآمد و دهک‌های پایین این تصمیم را گرفت.

آمریکا و متحدان غربی این کشور هنوز دسترسی روسیه به سیستم بانکی جهانی سوئیفت را محدود نکرده اند که به معنای امکان ادامه معاملات به دلار و یورو است.

حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد قیمت‌های نفت روز پنج شنبه برای نخستین بار از سال 2014 به بیش از 100 دلار در هر بشکه صعود کنند و نفت برنت تا 105 دلار صعود کرد، اما تا پایان معاملات بخشی از این رشد را از دست داد.

روبل روسیه به پایین ترین سطح خود یعنی 80.6 در برابر دلار رسید، اما بعد از اینکه بانک ملی روسیه اعلام کرد برای تقویت ارز مداخله خواهد کرد، به حدود 83.4 رسید.

عصرایران - محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات با انتشار استوری در اینستاگرام به حمله نظامی روسیه به اوکراین و طرح محدودسازی اینترنت در مجلس (طرح صیانت) اشاره کرد.

براساس بند الحاقی5 تبصره 6 در سال 1401 عوارض آزادراههای که پس از دوران مشارکت به دولت واگذار شدند به میزان 10 درصد افزایش می یابد و منابع حاصله به صورت ماهانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

در پی شروع جنگ بین روسیه و اوکراین، صدها پرواز در برخی فرودگاههای روسیه لغو و به حالت تعلیق درآمده است.

بهای معاملات نفت برنت به 102 دلار و 48 سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از سپتامبر سال 2014 بود و آخرین بار با پنج دلار و 22 سنت معادل 5.4 درصد افزایش، 102 دلار و 60 سنت بود.

بر اساس بند الحاقی 1 تبصره 6؛ کلیه رده های بسیج مستضعفین (پایگاه ها و حوزه های بسیج)، پاسگاه ها، کلانتری ها و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب معاف هستند.

معامله‌گران معتقدند که اگر طرح صیانت رای بیارورد باتوجه به اینکه کانال‌های معاملاتی تعطیل می‌شود، امکان دارد بخشی از معاملات فردایی و اعتباری به بسته‌های نقدی منتقل شود و تقاضا را بالا ببرد. بنابراین از نظر آن‌ها این سیگنالی به معامله‌گران داد که در پرتفو خودشان به معاملات کاغذی بسنده نکنند و خرید و فروش اسکناس و سکه فیزیکی را وارد کنند.

نکته جالب آنکه برابر با 85 درصد وسایل نقلیه الکتریکی که در سال 2021 تحویل مشتریان شده اند مربوط به بازار چین و اروپا می شود.