جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

اقتصادی وب‌گاه عصر ایران

هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره 5149-021 تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

طبق گفته وزیر رفاه، با کار علمی به سمت حقوق و دستمزد عادلانه می‌رویم که هم به نفع کارگر باشد هم کارفرما تحت فشار قرار نگیرد.

در بین کشورهای اروپای شرقی یکی از کشورهایی که ایران با آن حجم مراودات تجاری بالایی دارد، اوکراین است و این ارتباطات تجاری باعث افزایش تردد ناوگان بین دو کشور است و اوکراین جزء معدود کشورهای اروپایی بوده که تردد ناوگان تجاری آنها در ایران بیشتر از ناوگان ایرانی در قلمرو اوکراین است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در مورد آمار واردات کالا در این دوره نیز گفت که 36 میلیون و 777 هزار تن کالا به ارزش 46 میلیارد و 577 میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19درصد در وزن و 36 درصد در ارزش رشد داشته است.

حجم سد زاینده‌رود در مدت مشابه سال گذشته 203 میلیون مترمکعب و متوسط بلندمدت آن 713 میلیون مترمکعب است که بدین ترتیب ذخیره آب در مخزن سد نسبت به سال گذشته 37 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 82 درصد کاهش داشته است.

تعطیلی بنگاه ها و خطوط تولید، موضوع ساده و قابل جبرانی نیست، هم به لحاظ تامین کالا و هم به لحاظ حفظ زیرساخت و هم به جهت بازگشایی خطوط تولید.

در مهلت تعیین شده بیش از 4 میلیون و 700 هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از 3 میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند.

در میان مناطق 22‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه 70 میلیون و 260 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با 15 میلیون و 670 هزار تومان در منطقه 18 بوده است

فعالان کسب و کارهای اینترنتی با اتکا به این آمار، علت اصلی رشد حدود 650 درصدی قیمت مسکن از سال 1396 تا کنون را اثرپذیری این بازار از تحولات اقتصاد کلان و رشد قیمت ارز می‌دانند.

طبق تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، تمامی خودروهای مازاد، پس از تعمیرات مورد نیاز، اعطای گارانتی توسط شبکه خدمات پس از فروش و ارایه تسهیلات اوایل سال آینده واگذار خواهند شد.

به دنبال مقرارت‌زایی‌های جدید هستیم تا گره و قفل مسکن را در شهر تهران از طریق کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی باز کنیم.

فعالان محیط زیست و دامداران از غارت زمین حوضچه‌های 1 و 2 هورالعظیم برای تغییر کاربری به کشاورزی خبر می‌دهند. اتفاقی که نتیجه عقب‌نشینی تالاب در اثر تنش آبی و عدم رعایت حقابه است. سازمان حفاظت محیط زیست قول پیگیری این موضوع را به ایرنا داده است.

بریتانیا تنها شش درصد نفت خام و پنج درصد گاز خود را از روسیه تأمین می‌کند، اما اتحادیه اروپا تقریباً نیمی از گاز خود را از این کشور تأمین می‌کند.

در مهلت تعیین شده بیش از 4 میلیون و 700 هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از 3 میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس فرصت نام‌نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای تمام گروه‌ها تا انتهای سال جاری تمدید شد و مردم استان اصفهان که متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

نماینده دولت در کمیسیون تلفیق نیز تأکید کردند ممکن است یک کارگر ساختمانی به یک نخ سیگار نیاز داشته باشد و ما نباید دسترسی مردم را این گونه قطع کنیم.