شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

مستند کوتاه «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» در اولین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه آثار مستند کوتاه جشنواره «ایدفا» (IDFA) که بزرگترین و مهمترین رویداد مستند جهان است، شرکت کرد.

این در حالی است که صبح 14 اسفندماه اجراهای بخش دانش‌آموزی در تالار چیت‌سازیان برگزار خواهد شد. گروه‌های «مصباح‌الهدی»، «ندای ثامن»، «شهید فرجی»، «نسیم صبا»، «آوای مهر طاها» و «جوانه‌ها» از ساعت 9 صبح اجرایشان را به صحنه می‌برند.

آمازون در این باره توضیح داد که قصد دارد از این به بعد روی بازارهای خواروبارفروشی و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای خود تمرکز کند.

«نگهداری این آثار بر عهده سازمان زیباسازی نیست. ما وظیفه نصب این آثار در سطح شهر را بر عهده داریم. چون داخل پارک بوده مسئولیت حفظ و نگهداری آن برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران نبوده است.

این مجموعه از چهارشنبه 18 اسفند در پلتفرم‌های لنزایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی، اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند.

بخشی از گفت‌وگوی ویدیویی مرحوم زهره فکور صبور را درباره آرزوهایش ببینید.

کمپانی «Film Movement Classics» قرارداد ترمیم و اکران دو فیلم «رقص در غبار» و «شهر زیبا» را با کمپانی نوری پیکچرز به ریاست کتایون شهابی و به نمایندگی از اصغر فرهادی منعقد کرده است.

هدف این هنرمندان از برگزاری این نمایشگاه، ارتقای سواد دیداری مخاطب و نیز بیان افکار و ایده‌ها و تلاش برای ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ بصری جامعه بوده است.

مراسم تشییع پیکر زهره فکور صبور، بازیگر تلویزیون، صبح پنجشنبه 12 اسفند، با حضور خانواده آن مرحومه و جمعی از هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

«نابلاک» موقعیت خوبی برای جانشینی «پیر لسکور» دارد که در ژوئن 2020 برای سومین دوره انتخاب شد و قصد دارد پس از این دوره آتی جشنواره کن، از سمت خود کناره‌گیری کند.

او نقش مهمی در پیشبرد این دپارتمان و به‌طور خاص گسترش مطالعات ایرانی در آن داشت. در سال 1987 پس از بازنشستگی در دانشگاه تورنتو به عنوان استاد ممتاز همکار در ترینتی کالج به کار خود ادامه داد.

جشنواره ونیز با همه کسانی که در روسیه شجاعانه علیه جنگ اعتراض می کنند احساس نزدیکی می‌کند شامل هنرمندان و نویسندگانی در رشته‌های مختلف که بسیاری از آنها در گذشته مهمان ونیز بوده‌اند.

در هفته‌های گذشته پس از انتشار مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حذف معافیت مالیاتی هنرمندان در رشته‌های مختلف، کارزاری به راه افتاد و بیش از 10 هزار نفر با امضا نامه‌ای که خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نوشته شده بود، به این مصوبه اعتراض کردند.

پیکر مرحومه زهره فکورصبور در قطعه هنرمندان و در همسایگی محمدرضا (هومن) قدرت نما - فیلمساز، عکاس و نوازنده - به خاک سپرده شد. سنگ مزار جمشید اسماعیل خانی - بازیگر فقید تئاتر، سینما و تلویزیون - کشورمان نیز کمی آن طرف تر از مزار زهره فکور صبور به چشم می‌خورد.

بیشتر جنگ ها با دروغی شروع می شوند. جنگ های خوب، جنگ های بد، آنها همه با دروغی شروع می شوند، و صلحی که بعد از آن می آید، آن وعده های بخشش و همکاری و عدالت برای همگان...

کتاب "رباعیات فرناندو پسوا"، با ابتکارعمل سفارت پرتغال در تهران و با حمایت مؤسسه فرهنگی همکاری و زبانهای کاموئش (Cames - Instituto da Cooperao e da Lngua I.P) توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.