شنبه 5 خرداد 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

رکورد کوچکترین سینمای جهان پیش از این به مدت 13 سال در اختیار سینما کابیریای برزیل با 24 مترمربع مساحت و ظرفیت 18 تماشاچی بود.

مقرر شد دو فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری به این ترکیب اضافه شوند.

بازی‌های خوب بازیگران به ویژه مهران غفوریان، حسین یاری، بهناز جعفری و... تاثیر بسزایی در دیده شدن این سریال داشت. حضور جمشید هاشم پور در این «نیسان آبی» هم تاثیر بسزایی در جذب مخاطب داشت.

اتوجه به سه بار بازبینی مجدد فیلم در یک هفته اخیر و بازبینی فیلم توسط جناب وزیر و ریاست سازمان سینمایی در انتظار تمدید پروانه نمایش هستیم.

در این سال فروش حدود 158 میلیارد تومان بوده و هفت میلیون نفر هم به سینما رفتند. همچنین تعداد سینماهای فعال 311 سینما بوده است.

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون است. فیلمبرداری فیلم سینمایی آن‌ها مرا دوست داشتند به کارگردانی محمدرضا رحمانی در تهران ادامه دارد.

انتظار این بود که دولت کمک هایی کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است. البته دوستان ما در وزارت ارشاد وعده هایی داده اند که امیدواریم محقق بشود. از دست بخش خصوصی هم کاری ساخته نیست.

در این فیلم، تلاش خواهد شد تا وجوه مختلف شخصیت این اسوه قهرمانی کوهنوردی ایران و جهان و هم‌چنین موقعیت و ویژگی‌های منحصر به فرد ورزشی و حرفه‌ای این کوهنورد برجسته را مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

سازمان سینمایی با تاکید برداشتن پروانه نمایش اعلام کرد که این فهرست باید حتماً مجوز اکران داشته باشد و گفته شد که تاریخ پروانه نمایش فیلم مهرجویی که در دولت قبل صادر شده بود منقضی شده است.

زهره فکور صبور هم قربانی کلمات است، کلماتی که به اسم افشاگری در مورد او در فضای مجازی پخش شد و ما دیدیم، دست زدیم و برای هم فرستادیم، آدم‌هایی که از سایت‌های قماربازی کسب درآمد می‌کردند این بار یک دختر ایرانی را روی میز قمار خودشان گذاشتند. دلمان نسوخت؟

اپرای رابعه در پنج پرده عشق تراژیک رابعه بلخی را تصویر می‌کند و موسیقی این اپرا را طی دو سال ساختم. این اثر دوساعته ترکیبی از موسیقی کلاسیک و نواهای موسیقی ایرانی است.

در گذشته سیستمی وجود داشت که باید در آن آنگونه کار و فعالیت می‌کردیم و من هم به عنوان بازیگر در آن دوران فعالیت‌هایی داشتم ولی هدف من همیشه مردم و بازی کردن یا ساختن فیلم یا اجرای تئاتر برای مردم بوده است.

اگرچه مدیرکل نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد که این فیلم در پروسه بررسی در شورای پروانه نمایش است، اما خبرهایی از حذف این فیلم از اکران نوروزی شنیده می‌شود.

گفته می‌شود خانه استاد اخوان با خانه مجاور که در حال حاضر تخریب شده، به لحاظ مساحت و ساخت یکسان بوده و دیواری مشترک دارند. از سوی دیگر، بعد از کارشناسی‌های انجام شده، مشخص شده است که خانه اخوان به دلیل بنا شدن روی بستر خاک، از جهت نیروهای جانبی آسیب‌پذیر است و از این منظر، به خانه کناری اتکا دارد.

این روزها خیلی ها می گویند تلویزیون نمی بینیم اما وقتی مثلا سریال های تُرک را می بینیم تا بفهمیم که چه دارند که مردم تماشا می‌کنند، می‌بینیم آنها هم هیچ چیزی ندارند و فقط به لحاظ بصری مخاطب را جذب خود می کنند.

بیست و دومین شماره مجله ادبی «چامه» ویژه اسفند ماه 1400 و فروردین ماه 1401 در 204 صفحه منتشر شده است.