یک‌شنبه 22 مهر 1403

عظمت فتح خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عظمت فتح خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود

یزد - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یکی از ماندگارترین لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، فتح خرمشهر است که باید عظمت آن توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌های گروهی برای نسل جوان و انقلابی تبیین شود.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روز در تاریخ انقلاب‌اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و قدرت ایران ملت در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: در این روز جاودان، رزمندگان پرتوان اسلام در سایه ولایتمداری و با تکیه بر قدرت ایمان بر دشمن تا دندان مسلح و حامیان منطقه‌ای و جهانی او که علیه نظام و انقلاب ما بسیج شده بودند به پیروزی رسیدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهار کرد: باید روز سوم خرداد و فتح خرمشهررا آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران بدانیم که به تبیین و بصیرت‌افزایی نیاز دارد.

فخرالدینی گفت: فتح خرمشهر در تاریخ کشور ما نشان داد که باید برای موفقیت و پیروزی بر دشمنان تا لحظه آخر مبارزه و مقاومت کرد و سهل‌انگاری، کوتاهی و سستی دردی دوا نمی‌کند و راه عزت در گرو فداکاری و اخلاص است.

وی بیان کرد: این روز بزرگ که مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب‌اسلامی محسوب می‌شود یک فرصت است که باید قدر آن را بدانیم و برای تبیین زوایای آن به خصوص در شرایط کرونایی با بهره‌گیری از فضای مجازی اقدام شود.

در این روز شهر مقاوم خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر به همت رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت سه هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*