یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

عقب نشینی آمریکا از کمک به اوکراین / ارسال سامانه موشکی منتفی شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
عقب نشینی آمریکا از کمک به اوکراین / ارسال سامانه موشکی منتفی شد

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (یکشنبه) طی سخنانی اعلام کرد که کشورش به تعهد خود در ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین پایبند است ولی فعلا سامانه موشکی پاتریوت ارسال نخواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا گفت که در اولین فرصت و با فوریت موشک‌های پاتریوت و مهمات به اوکراین ارسال خواهد شد.

وی ضمن اشاره به وضعیت بسته کمک‌های تصویب شده کنگره برای ارسال به اوکراین، گفت: آمریکا سعی خواهد کرد در ارسال این بسته عجله کند ولی با این حال سیستم‌های پاتریوت برای پرتاب موشک ارسال نمی‌شود.

خبر مرتبط اوکراین به غرب هشدار داد / بهای حمایت از اوکراین هر چه باشد، از پیروزی روسیه کمتر است

وزیر خارجه اوکراین گفت: ما نباید هیچ ترسی نسبت به پوتین داشته باشیم، زیرا پوتین می تواند ترس ما را احساس کند و وقتی این را متوجه شود، تهاجمی‌تر می شود.

آستین طی یک کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده به بسته کمکی خود متعهد است و فورا برای رساندن این تجهیزات به اوکراین اقدام خواهد کرد.

وی گفت که آمریکا در بسته اول، 6 میلیارد دلار تجهیزات نظامی ارسال می‌کند که این بسته بخشی از 60 میلیارد کمک تصویب شده است.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، بسته کمکی آمریکا به اوکراین شامل مهمات سامانه‌های دفاع هوایی، سیستم های ضد پهپاد و مهمات توپخانه می‌شود ولی فعلاً سامانه‌های موشکی پاتریوت ارسال نخواهد شد.

آستین افزود که مطمئن است سیستم‌های موشکی بیشتری به زودی در دسترس کی‌یف قرار خواهد گرفت که برای این منظور گفت وگوها با شرکای اروپایی ادامه دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

عقب نشینی آمریکا از کمک به اوکراین / ارسال سامانه موشکی منتفی شد 2