سه‌شنبه 29 اسفند 1402

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دادستان کل کشور گفت که بنا شد همزمان با ایام تعطیلات نوروز، در 9 فرودگاه بزرگ و پرتردد کشور، قاضی کشیک مستقر باشد تا احیاناً اگر برای برخی مسافرین بحث قضائی پیش آمد همان جا تعیین تکلیف شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به ادعاهای غرب درباره انتخابات این کشور واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست جدیدی در شورای خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است تا برای بانوانی که قصد دارند در زمان تحصیل یا تدریس مادر شوند، تسهیل‌گر باشد، به زودی این بسته سیاستی نهایی خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی ناشی از احتمال سیل در 8 استان، از آماده باش امدادگران خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از آنجایی که فناوری طراحی و ساخت سلاح‌های لیزری بسیار پیچیده است تاکنون فقط 6 کشور در دنیا به این فناوری دست پیداکرده‌اند. صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز جزو همین کشورهاست که سلاح‌های لیزری را برای دفاع هوایی کوتاه‌برد و همچنین دفاع از تاسیسات حساس و حیاتی طراحی و ساخته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی حکمرانی گردشگری حلال با استفاده از هوش مصنوعی تدوین شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت که در ایام نوروز و زمان های پیک، مسافران و همراهانشان برای مراجعه به فرودگاه از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی فرودگاه و مترو استفاده کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقام‌های غربی در واکنش به پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، آنچه را که «انتخابات ساختگی» خواندند، محکوم کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اپل در راستای ساخت سیستم عامل iOS 18 آیفون، در حال آماده سازی قابلیت‌های جدید بر مبنای مدل‌های هوش مصنوعی خود است.

خبرگزاری تسنیم

لوگوی گوگل به مناسبت عید نوروز تغییر پیدا خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که 28 درصد کودکان زیر 2 سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

امروز (14 مارس) سالمرگ فردی است که با فکر و قلمش جهان را برای همیشه تغییر داد؛ اما نه لزوما به سمت بهتر. حرف او اما در زمانه‌اش طنین انداخت. آیا حرف او در چرخش متاخری که در اقتصاد پدید آمده نیز مخاطبانی پیدا خواهد کرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جا میونگ گو» یک سریال تاریخی کره‌ای است که همان جذابیت‌های معمول این سریال‌ها مانند ساخت خوب و داستان پردازی جذاب را دارد و برای مخاطب ایرانی که در سال‌های اخیر با این سریال‌ها آشنا بوده می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی‌ها نشان می‌دهد کمترین نرخ بیکاری در استان قزوین با نرخ 4.7 درصد به ثبت رسیده که کاهشی 3 درصدی در مقایسه با زمستان 1401 را تجربه کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یائیر لاپید در رشته توئیت هایی که صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی منتشر شد اعلام کرد بنیامین نتانیاهو به طور حتم جنگ در نوار غزه را خواهد باخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک محقق ایرانی در دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از نانو ذرات و لیزر، سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های دندان و پیشگیری از زخم‌های دهانی اختراع کرد.